7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Djojo

Netwerkinstelling geeft continue foutmelding

Macgenoten,

Ik heb 2 iMac’s boven staan.Voor 1 mac heb ik internet via de kabel, de ander (iMac G5 met 10.4.11) gaat over wifi.
    Het wifi signaal boven is erg zwak en daarom heb ik een switch gekocht om ook die Mac via kabel internet te geven.

Nu krijg ik bij systeemvoorkeuren => Netwerk steeds een melding die ik niet kan wegklikken of negeren.

“Uw netwerkinstellingen zijn gewijzigd door een ander programma”

Wie kan mij helpen aan een oplossing?

gr Henk

Bijdrager
    Pasav

Ook na een herstart van je iMac ? Je plaatje laat niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat moet je met een switch? Nergens voor nodig.

Hang die kabel tussen je Macs en schakel op de G5 Internetdeling in via Systeemvoorkeuren > Delen.

Bijdrager
    Djojo

@Pasav
    : hopelijk is het plaatje nu wel geladen, herstart heeft geen resultaat. Ik moet Systeemvoorkeuren geforceerd stoppen. Door die steeds terugkeren foutmelding kom ik er niet meer uit

@Sunkeeper
    : Ik wil ze onafhankelijk van elkaar gebruiken. Het moet niet zo zijn dat de ene aan moet staan om de andere te kunnen gebruiken.
    Met een switch moet het toch gewoon kunnen?

Bijdrager
    Pasav

Switch moet gewoon kunnen idd, denk dat er een ander software pakket het probleem veroorzaakt. Start eens op in save mode, en kijk je opstart bestanden na.
    Permissie herstellen kan soms ook helpen.

Bijdrager
    Muziekfan

Is het niemand opgevallen dat er geen actieve ethernet verbinding in de afbeelding staat?
    Hardwarematig is er waarschijnlijk wel een verbinding, maar omdat er sofwarematig geen ethernetadapter is toegevoegd, verschijnt deze melding.
    Oplossing is om in de instellingen een ethernetadapter toe te voegen.

Bijdrager
    Djojo

@muziekfan: ik heb het beeld van dit scherm niet echt in mijn hoofd zitten, maar nu je het zegt merk ik het ook op. Het punt is dan, hoe krijg ik dat erin. Van een Mac ben ik gewend dat essentiele zaken gewoon aanwezig zijn. Kan je me ook vertellen hoe ik dat moet doen? Misschien ten overvloede, het plaatje wat ik hierboven heb toegevoegd is van netwerkinstellingen. Daar kom ik dus niet in omdat die foutmelding continue in beeld verschijnt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.