6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Seven

netwerkgebruik doet osX soms zo lang nadenken

We hebben het allemaal wel meegemaakt, als je verbinding hebt met andere computers via airport of een gewoon crosslink of met hub netwerk dat soms de verbinding niet meer goed is, dan begint os x wieltje te draaien en kan je voor een onbekend lange tijd niets meer doen. weet iemand een manier om deze lange “denkfase” dan te onderbreken?
    Ik had gisteren een crosslink verbinding tussen een powerbook G4 (osX) en iBook (os9) hoewel het de hele week redelijk goed werkte verbreekt de verbinding nu opeens om de haverklap en kom ik dan weer in dat langdurige zoekprocess van osX te zitten en kan dan niets meer doen, echt vervelend als je op een beurs staat en iedereen kijkt mee wat je aan het doen bent.
    Als iemand iets weet graag.

Seven

Bijdrager
    osx

Wat kunt doen o.a in hulpprogramma’s Adreslijsttoegang opstarten
    en daar LDAPv2 en LDAPv3 uitvinken, en eventueel Rendezvous als
    je dat ook niet gebruikt , dit zou in iedergeval onnodig netwerk verkeer
    uitschakelen. Waar door alles weer wat sneller wordt.

Bijdrager
    MacMickey

Vaak ligt het probleem tussen OSX en OS9 bij OS9…dat wil nog wel eens kresjen. Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet meegemaakt heb, terwijl ik al een aardig aantal verbindingen open heb gehad…ook met OSX en Windhoos servers…
    De hoeveelheid aan “samengebruik” kan ook een optie zijn (als bv je gehele iBook in samengebruik staat) beter is om (net als standaard in OSX een soort Public map te maken en die te sharen…scheelt weer dataverkeer…sterkte:wink:

Bijdrager
    Seven

Beste osX,

Jouw tip om LDAPv2 en LDAPv3 ( en rendevous) uit te vinken in de adreslijsttoegang werkte perfect, sindsdien is de netwerk verbinding tussen beide laptops niet meer uitgevallen, wow ! dat werkte lekker en de macjes deden het weer perfect!
    Wat is dat LDAP eigenlijk , heb ik dat ooit nog eens nodig?

harstikke bedankt voor deze gouden tip, en ik maar denken dat mac os X nog niet helemaal perfect kon werken, wel dus.

thanks Seven:D

Bijdrager
    pepe

en SLP en SMB…

Heb je die ook nodig als je alleen maar macjes in je netwerk hebt zitten?

Bijdrager
    osx

Oke, Seven fijn dat het nu weer goed werkt.
    LDAP is een internet protocol dat gebruikt wordt om b.v vanuit mail
    emailadres gegevens op te zoeken op een server die aan het internet hangt.

:lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.