14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Netwerkfout???

Ik heb een clean install gedaan met OSX.4 op mijn PowerMac G4.

Alles lijkt goed (netwerkverbinding):

Maar als ik wil updaten (of internetten) krijg ik dit:

Hier begrijp ik dus niets van…..

Bijdrager
    Hansi2124

http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=time+out+(-1001)&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=zsXuTNSUJ5GVOvKEtIYK

In het eerste bericht daar kwam deze oplossing naar voren:
    “Beste meedenkers, het probleem is opgelost!
    De Genius jongens bij de Applestore kwamen er ook niet uit en toen besloot ik maar een clean in stall te doen en met behulp van de migratie assistent heb ik bijna alles weer terug kunnen zetten en nu werkt alles weer.
    Hartstikke bedankt voor het meedenken!
    Lauren”

Maar zoals je ziet in die link, zijn er nog veel meer topics over, dus leesvoer genoeg;-)

Bijdrager
    Yaris

Topicstarter heeft net een Clean Install gedaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat weet ik;-)
    Maar misschien ergens een fout gemaakt met migreren, dus als hij dat nog eens naloopt, komt hij misschien achter een foutje.
    Het kan ook aan de DNS-instellingen liggen las ik weer ergens anders…..

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb niks gemigreerd, wil gewoon een lege schone Mac hebben, dus clean install gedaan, en verder niks.
    Ik zal nog maar een keer opnieuw installeren….

Bijdrager
    mark-a-mac

Als het probleem blijft toch maar even je netwerkinstellingen inzenden :slant:

Bijdrager
    OMT-fan

Wordt er een beetje moedeloos van….

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb zelf nog 0,0 ervaring met IPv6, dus wellicht zeg ik iets doms…

Kun je tegelijk IPv6 gebruiken i.c.m. je IPv4 geroutereerde netwerk?

Bijdrager
    jorisros

kan je wel verbinding maken met een server op het internet? Ik dacht namelijk dat de dns nog ingevuld moest zijn. Je kan daar 192.168.0.1 proberen of 8.8.8.8 (google dns)

Bijdrager
    Riny Maas

De melding lijkt erop dat er wel een verbinding is maar “de weg niet kan worden gevonden” dus een DNS probleem. Controleer eerst met het netwerkhulpprogramma:
    Kun je b.v. wel pingen naar een DNS zoals 194.134.5.55 (Euronet)
    Anders kun je met TraceRoute proberen of je wel “naar buiten” komt.
    Nog meer basaal is om met Safari de router (192.168.0.1) te openen om te controleren of je wel binnen het LAN een verbinding hebt.

Bijdrager
    Riny Maas

Hans, BTW:
    Met een DHCP instelling moet je meestal geen DNS-adres invoeren, dat wordt dan door de DHCP functie van de router gedaan. Het kan zijn dat er een foutief DNS adres is ingevuld, dat geeft natuurlijk ook deze melding.

Bijdrager
    Riny Maas

Ohh, 10.4 natuurlijk. Met die versie kun je natuurlijk in hetzelfde tabblad de DNS nog zien; in 10.5 is dat een afzonderlijk tabblad geworden.
    Wat met opvalt is dat het veld DNS leeg is. Bij een DHCP (automatisch verkrijgen van een TCP nummer) verschijnt het IP-nummer van de in de DHCP-server ingestelde DNS server altijd grijs in dat veld. In de screendump die je laat zien blijft het DNS veld echter helemaal leeg hetgeen zou duiden op een niet goed werkende (of ingestelde) router die de DHCP regelt.
    Het pingen zoals genoemd in de eerste reactie moet dan wel werken.
    Je kunt de instelling van de DHCP-service op de router (mag ik aannemen) controleren door in te loggen op de router zoals ook genoemd in de eerste reactie.
    Succes en mocht het niet lukken dan bel maar ff:)

Bijdrager
    mark-a-mac

Hans, je zou in de setup van je router eens kunnen nakijken welk DNS-adres die gebruikt. Ik denk dat je in elk geval je router eens moet herstarten.

Bijdrager
    michelvdb

Wat het voorbeeld toont is helemaal normaal. Die Mac hangt aan een router. We zien enkel hoe deze Mac met het LAN verbonden is. Dat venster zegt dus niets over de WAN-verbinding. Zijn LAN-verbinding is in orde. De DNS-server die je wil raadplegen stel je in op de router.

Hans, maak eens een plaatje van hoe je router geconfigureerd is. Met een AirPort Extreme > de knop Internet en dan PPPoE.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.