8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Beest

Netwerken met Ethernetkabel geeft me naardigheid.

Hey allemaal,

Ik ben verschrikkelijk nieuw met het Apple systeem en ik heb maar pas mijn eerste Macbook Pro gekocht.

Nu heb ik al annoniem wat op dit forum gezocht naar het zelfde probleem, maar ik kan er niet aan uitraken wat ik precies moet doen.

Zoals ik gewend ben met windows dacht ik dat ik gewoon de ethernet kabel eruit moest halen en in mijn MBP duwen en dan zou ik direct op het internet kunnen. Nou, neen eigenlijk niet.
    Ik heb mijn internet provider gebeld om wat mogelijke informatie maar zij kunnen me niet verder helpen dan “trek de stekker van je modem eruit en wacht eventjes, prop ‘m dan er terug in en alles zou in orde moeten zijn met je verbindingen”. Deels juist, ik heb verbinding met de Ethernet kabel, maar geen internet verbinding. En toen ik dat zei tegen ze stelden ze me gerust dat ik moest blijven problemen.

Ik ben nu al een hele namiddag bezig met oplossingen te zoeken maar ik zie altijd verschillende situaties over verschillende macbooks en dan dat toch wat vreemde Airport voor me.

Het zit zo;
    Ik krijg automatisch een IP toegewezen. Ik heb geen idee waarom hij dat doet? Mijn ‘configureer IPv4’ staat op ‘Via DHCP’, IP-adres toont me een aangegeven numerieke code, net als subnetmasker en het router veld blijft leeg. DNS server blijkt ook leeg te zijn en dan zoekdomeinen ook. Ik heb bitter weinig verstand hoe ik eraan moet beginnen.