8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

Netwerk weg uit finder

Als beginnende Mac bezitter kom ik nu met een aantal heel domme vragen;)

Ik heb net even gekeken in het sticky hoe je de bestanden tussen Windows en mac kan delen. Maar ik heb in mijn finder het kopje Netwerk helemaal niet staan, hoe krijg ik die daar?

2 e vraag:

Hoe neem ik mijn mac op in een Werkgroep?

Bijdrager
    joasdekker

Finder>voorkeuren>navigatiekolom>netwerk weer aanvinken.

Bijdrager
    Franko

waar in de finder zit voorkeuren? bedoel je systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    Franko

never mind, ik heb het al gevonden.

Ok ik heb deze computer toegevoegd want kon de optie netwerk niet vinden bij de vinkjes.

als ik deze computer nu aanklik staat er netwerk. is dat de goede?

Bijdrager
    joasdekker

In de voorkeuren van Finder heb ik in het tab blad navigatiekolom apart netwerk staan wat ik kan aan en uitzetten.

Bijdrager
    Franko

Ok, dat is vreemd. ik heb die optie dus niet.

Ik draai Leopard btw

Bijdrager
    1984

Klik op je bureaublad (als je Finder in je menubalk ziet staan), toets command+[size=18:669f8ce535],[/size:669f8ce535] kies navigatiekolom en daar moet je netwerk te vinden zijn

Kijk eens bij Macmiep daar vind je simpel uitgelegd een antwoord op je vraag:wink:

Bijdrager
    Oppie

In Leopard werkt het inderdaad anders en bestaat het onderdeel in de navigatiekolom ‘Netwerk’ niet meer.
    De bruikbare netwerkvolumes verschijnen in 10.5 vanzelf in de navigatiekolom onder ‘Gedeeld’, en dat gedeeld is alleen zichtbaar als er ook daadwerkelijk iets gedeelds aanwezig is; zo niet, dan zul je dit onderdeel niet zien.

MacMiep is hier geen oplossing, want de site van MM werkt idd nog met Tiger 10.4.
    Lees misschien even de Help tekst over ‘netwerk’ op je Mac.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.