6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

netwerk vragen

Wat heb ik; een pc met xp en een Macbook. De pc heb ik boven staan en de Macbook gebruik ik door het hele huis. Ook neem ik de Macbook vaak mee naar mijn werk.

Ik heb kabelinternet van Wanadoo die is aangesloten op mijn ‘wireless netwerk broadband router’ een sitecom wl143.

Om op internet te gaan moeten beide computers dus verbinding maken met de router, die ze dan doorverbind. Om contact te maken onderling moet dat dan ook over de router, of kan dat ook rechtstreeks? En als dat rechtstreeks kan kunnen andere dan ook zomaar mijn Macbook op? De router heb ik wel geblokkeerd met een WPA sleutel. Maar hoe beveilig ik mijn computers zelf?

Verder wil ik het ‘netwerk’ gewoon het beste geconfigureerd hebben, ook voor torrents en zo, dus met aangepaste poorten.

Dus heeft iemand tips……

Bijdrager
    ISS

Ik heb niet direct een kant en klaar antwoord op je vragen. De XP-computer kan contact maken met je Mac-laptop, dit loopt dan via je Sitecom. Op beide computers moet wel bijvoorbeeld bestandsdeling e.d. open staan.

De poorten voor Bittorent e.d.: deze moeten opengezet worden in de router. Welke? Google of zoek hier.

Kijk ook eens op http://www.macmiep.nl

Bijdrager
    midas

maar kan er nu ook rechtstreeks met mijn computer verbinding worden gemaakt….?

Bijdrager
    ISS

Ja… ik weet alleen even niet hoe.

Bijdrager
    stf

Tuurlijk kan dat. Ik zie het voordeel er alleen niet van. Als je het via de router doet, verlies je niet je internet verbinding, en kun je dus filesharen én internetten

Hoe?
    Airport-menu – maak netwerk aan.

Bijdrager
    midas

het gaat er em dat als ik het kan een ieder het kan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.