16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    dekker

netwerk vraagjes

goedenavond.
    ik zit met wat onduidelijkheden, ik zal de situatie uitleggen.
    op de bovenverdieping staat een imac (tiger) waarop ook mijn hele muziekverzameling.
    mijn versterker met airtunes staat op de benedenverdieping dus dan heb je daar weinig aan.
    nou had ik gedacht om die itunes bibliotheek op een soort netwerk te zetten zodat ik die vanuit de huiskamer met een macbook (leopard) kan benaderen, en zo chill mijn muziek te luisteren:)
    ik heb me er iets in verdiept en volgens mijn kan dit door een netwerkschijf (?) aan mijn fritz!box 7170 router te hangen.
    klopt dat? en zo ja, kan ik op die manier zowel de macbook als de imac backups laten maken op die schijf? (imac heeft geen time machine)

Bijdrager
    Sumar

Je kan ook een iPod Touch gebruiken als afstandsbediening.

Bijdrager
    dekker

en dan

Bijdrager
    carpebios

Dan…. heb je een afstandsbediening die met je itunes kan verbinden via wireless.
    http://www.apple.com/itunes/remote/

Bijdrager
    karel_appel

Sumar bedoelt dat je met de ipod touch (of een iphone) je itunes kan bedienen op je imac die boven staat.
    dus lijsten of nummers selecteren, volume bedienen. Werkt super.

Bijdrager
    Sumar
    ”carpebios”

Dan…. heb je een afstandsbediening die met je itunes kan verbinden via wireless.

Je kan dan alles op je huidige Mac laten staan en vanuit ieder plek in het huis (als je bereik hebt) iets uit je iTunes bibliotheek spelen op de stereo.

De extra schijf voor backup is overigens geen slecht idee.

Edit: Karel_Appel was me net voor :D

Bijdrager
    dekker

joepie een afstandbediening van €200,-
    wat is dat nou voor een nutteloze bijdrage? sorry maar ik doe mijn best om een duidelijke probleemstelling neer te zetten, geef aan dat ik een macbook wil gebruiken, en krijg als reactie; je kan ook een ipod touch gebruiken.
    kun je met die Touch ook draadloos backups van je macbook en imac maken ofzo??

Bijdrager
    carpebios

Je kan ook zeggen, bedankt voor het meedenken mensen! maar ik heb geen touch. Andere ideeën?
    In plaats daarvan doe je het lijken of het je geen moer interesseert dat er mensen moeite voor je doen, maar dat je op je wenken bedient wenst te worden, en wel snel. Zo komt het over nogmaals.

Bijdrager
    dekker

ja het is ook goed bedoelt. weet ik.
    maar ik ben de hele avond aan het zoeken naar de mogelijkheden wat betreft het gebruik van een netwerkschijf voor backuppen/ itunes/ etc, zie door de bomen het bos niet meer.

Bijdrager
    Sumar

Sorry, kleine begripsverhaspeling. Had niet begrepen dat je al een MacBook had.

Wat je wil zou moeten kunnen, alleen moet je opletten dat je dan niet met twee machines tegelijk in dezelfde bibliotheek zit te rommelen. Ik heb daar geen ervaring mee (wie wel?)

Backups van 2 macs naar een schijf kan uiteraard wel zonder enig probleem, ook voor de itunes verzameing. Of het zonder meer ook voor TimeMachine opgaat weet ik niet, waarschijnlijk wel met een trucje.

Bijdrager
    carpebios

Kan je misschien niet aan airtunes een externe hardeschijf maken. Hier maak je dan je backups op. (schijf indelen in 2 partities) en op de andere partitie zet je dan je Muziek. Waarna je itunes verwijst naar die locatie om zo al die muziek in je lijst te zetten?

Bijdrager
    dekker
    ”carpebios”

Kan je misschien niet aan airtunes een externe hardeschijf maken. Hier maak je dan je backups op. (schijf indelen in 2 partities) en op de andere partitie zet je dan je Muziek. Waarna je itunes verwijst naar die locatie om zo al die muziek in je lijst te zetten?

aan airtunes? aan de airport express bedoel je? volgens mij gaat dat niet.

Bijdrager
    carpebios

Dan gaat dat zeker alleen bij de airport extreme:(

Bijdrager
    dekker

ja:)

Bijdrager
    MouseMighty

Volgens mij zoek je te moeilijk. De iTunes bieb van de iMac boven op delen zetten, dan kan je beneden de muziek uit die bieb gewoon draaien en als je de airtunes speakers kiest ben je toch klaar? Of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?

Bijdrager
    dekker

ja inderdaad :S
    soms zijn dingen simpeler dan het lijkt:) en het verhaal van backuppen wordt dan ook een stuk makkelijker

zal eens kijken of het gaat.
    Thanks

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.