7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    dnhems

Netwerk vernieuwen. Welke router/repeater

Mijn netwerk is aan een vernieuwing toe.

Ik zit er aan te denken om een nieuwe router te plaatsen samen met een tweetal repeaters.
    De router komt dan in de woonkamer en de repeaters op de eerste en tweede verdieping van mijn huis.

Welke router/repeater zijn fatsoenlijk? Dat zijn ze natuurlijk allemaal, maar ik hoef géén top of the line producten te hebben en ook niet het budget model. Gewoon goed materiaal voor thuisgebruik.

Ik twijfel tussen Netgear en TP-Link producten, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik dit op baseer. Graag zou ik wat tips horen van jullie of nog beter… productadvies.
    Mijn voorkeur gaat uit naar alles van één fabrikant.

Hoor graag van jullie!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Wifi versterkers hebben het nadeel dat ze niet tegelijk kunnen zenden en ontvangen, en dus je internetsnelheid effectief halveren.

Beter ga je voor een Mesh router

Verder misschien goed wat meer te vertellen over je situatie. Hoe groot is je huis? Betonnen vloeren of hout? Hoe snel is je internet?

Bijdrager
    dnhems

Mesh heb ik ook naar gekeken, maar ben er (nog) niet bekend mee. 3 Antennes die samenwerken toch?

Op Coolblue zag ik deze set: https://www.routercenter.nl/product/761432/category-259806/tp-link-deco-m5-multiroom-wifi.html
    Die is nog enigszins betaalbaar.

Verder heb ik een normaal rijtjeshuis, betonnen vloeren en de provider is Ziggo.
    Het pakket wat ik heb is ‘internet complete”, hier zou ik 200Mb/s aan downloadsnelheid kunnen halen.
    Bekabeld is dit prima, maar draadloos uiteraard minder. Ik zal nog even een speedtest draaien voor de resultaten.

Verder moet ik ook nog even melden dat het niet mogelijk is om op elke verdieping een kabel te leggen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  dnhems.

Bijdrager
    vuurvreter

Als je modem nog goed is, zou je dit kunnen overwegen
    https://www.wifimedia.eu/nl/ubiquiti-unifi-ap-lr.html

Ik heb dit ook en het werkt perfect.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik zou zelf geen geld uitgeven aan een N router, is niet helemaal van deze tijd. Een AC oplossing is sneller en is meer geschikt voor jouw situatie (drie verdiepingen). Het is zonde als je 200Mb internet hebt en daar niet door het hele huis van kan profiteren. Theoretische snelheden die opgegeven worden door fabrikanten zijn niet meer dan dat: puur theoretisch. Bij Wifi is het toch een beetje dat je krijgt waar je voor betaalt: hoe meer, hoe beter.

Dat setje van Coolblue lijkt me prima. Of het bij jou goed werkt kan je gewoon uitproberen. Coolblue doet niet moeilijk als je wilt ruilen of terugsturen. De routershop uit mijn link hierboven ook niet, daar kan je tot 30 dagen je aankoop retourneren. Bovendien kunnen ze goed adviseren.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Mesh heb ik ook naar gekeken, maar ben er (nog) niet bekend mee. 3 Antennes die samenwerken toch?

Hier een artikel waarin het uitgelegd wordt. De tp-link deco wordt ook getest: 10 beste Wifi mesh systemen

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  EagerB0bNerd.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    iMad

Waarom kan je geen kabels leggen?

Betaal je voor snel internet, ga je er geen gebruik van maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.