3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Woerden

Netwerk vergeten en toch verbonden blijven

Hallo!

Ik heb een schone installatie uitgevoerd op mijn Macbook Air (confrom: https://www.iculture.nl/tips/schone-installatie-mac-osx/). Na het uitvoeren hiervan heb ik het volgende probleem: Na installatie heb ik opnieuw connectie gemaakt met mijn wifi door het netwerk te kiezen en het wachtwoord in te voeren. Ik ben vervolgens verbonden met het netwerk maar het internet doet het niet. Ook inloggen op mijn router werkt niet volgens de voorschriften van mijn provider.

Via systeemvoorkeuren heb ik geprobeerd het netwerk ‘te vergeten’ om het toch nog maar een keer opnieuw in te stellen. Ik krijg de melding dat alls is verwijderd. Toch blijft ik verbonden met het netwerk (te zien aan de streepjes rechts bovenaan). Het probleem blijft. Ook na installatie van Mojave.

Ik heb niet zoveel verstand van software. Is het mogelijk dat er bij de schone installatie toch iets niet goed is gegaan waardoor dit probleem zich voordoet? Of kan ik andere zaken proberen om dit te verhelpen? Met een macboek air zonder internet kun je niet zo veel :).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    MacSjon

Ik zou beginnen met het resetten van je accespoint/router. Als je dat gedaan hebt even opnieuw verbinden.

Bijdrager
    Q-collective

Start de Mac eens op naar de herstel/recovery omgeving (houd CMD en R ingedrukt bij het opstarten) en kijk of je daar kunt verbinden en op Safari kunt surfen (heet daar “zoek hulp online”). Werkt dat, dan ligt het niet aan je router en kun je eens een nieuwe netwerklocatie aanmaken in je normale omgeving via Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Locatie -> Wijzig locatie en klik op de plus. De naam mag je zelf verzinnen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.