6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

netwerk uitbreiden met linsys

Goedemorgen,

Zou iemand mij wat info kunnen geven over het volgende:

Mijn draadloze netwerk thuis bestaat uit een Apple base station V5.6 wat is aangesloten op een adsl modem. Om het bereik te vergroten heb ik destijd een airport extreme gekocht. Dat werkte prima, maar deze is plotsklaps overleden (geen enkel lampje brand meer en wordt niet meer herkent).

Nu heb ik hier nog een linksys wireless-G broadband router liggen (WRT54G). In het airport hulpprogramma zag ik dat je onder WDS het internet kan delen met een extern basisstation. Ik heb deze dus toegevoegd. maar het lukt niet om “gegevens te schrijven naar de linksys”.
    Weet iemand hoe dit moet? Of kan het gewoon niet en is het een kansloos project?

Ik weet dat het geen moeite is naar de appleshop te hoppen voor een nieuwe extreme, maar dit leek me ook de moeite waard te proberen…

Alvast bedankt!!

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    Cyberwolf

WDS in je Airport werkt alleen met Airport Extreme en Express. Niet met Linksys of ander merken voor zover ik weet.

Bijdrager
    HSL

er zijn een paar apparaten waar WDS wel op werkt,
    maar dat werkt slecht of niet.

en linksys heeft voor zover ik weet deze apparaten niet.

:)

Bijdrager
    macpro

De LinkSys WRT54G was volgens mij de eerste die net wel in staat was om WDS aan te kunnen naast de Airport basestations van Apple. Maar je moet wel iets met de firmware doen.
    Je kunt hier meer info vinden:
    HOW-TO: Connect your Linksys WRT54G network to the internet wirelessly

Bijdrager
    Napsju

Met DD-WRT is het wel mogelijk om WDS functionaliteit toe te voegen aan een WRT54G rev 1,2,3 of 4 van Linksys. Kijk wel even uit dat je geen rev 5 koopt, dit is echt een waardeloos ding. Kijk maar eens op Google wat een rampding dit is.

Bijdrager
    bennie

Joh bedankt allemaal!

De WDS functionaliteit zit er inmiddels in. Ik moet me nog verdiepen in de instellingen. Dat is best nog een klus. Maar ik zie het met vertrouwen tegemoet!

Nogmaals bedankt!!
    Ben

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.