8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Indomarco

Netwerk trubbles

Heeft iemand enig idee waarom ik met een iMac 27″ en een iPad problemen heb op mijn WiFi-netwerk, zoals wegvallende verbinding, geen mail kunnen ophalen, af en toe geen internet. Terwijl er in hetzelfde netwerk ook een Asus laptop met Windows XP zit welke geen enkel probleem geeft.
    Ik heb een UPC-modem die leidt naar een Linksys accesspoint.

Aan de Mac’s ligt het niet, deze werken perfect op een ander WiFi-netwerk bij mijn werkgever.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan ligt het aan de verbinding tussen Mac en jouw wifi-netwerk…..
    Probeer je netwerk eens op een ander kanaal te zetten. Kijk ook eens in dit topic of je daar wat aan hebt.

Bijdrager
    EclipX

Zeker de firmware van je router eens updaten, en mss andere Locatie toevoegen, en daar instellen in de Voorkeuren

Bijdrager
    Indomarco

Dank. Ga van het weekend eens uitproberen.

Bijdrager
    D.Bovens

Heb het zelfde probleem gehad. Met mijn HP laptop had ik continu verbinding met mijn linksys router. Toen ik overstapte naar een macbook pro viel steeds de verbinding weg. Terwijl de router zich op dezelfde verdieping bevond daar waar ik met m’n macbook pro zat.

Ik heb toen ook van alles geprobeerd, maar ben overgestapt op een airport extreme. Nu doet internet het veel beter, sneller en het valt niet meer weg. Ook bij mijn broertje die geen apple heeft, werkt internet een stuk beter.

Bijdrager
    mark-a-mac

Meestal lost het warm resetten van een router veel van deze problemen op. In het uiterste geval kun je ‘m terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw configureren (5 à 10 minuten werk).

Bijdrager
    denniswe

Heb je misschien WPA2 met WPA compatibiliteit aanstaan?

Bijdrager
    Indomarco

De Linksys WAP54G vervangen door een Airport Express. Problemen lijken te zijn opgelost.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.