3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    RM

Netwerk traag of verbinding niet juist ??????

Ik heb op het werk een MacPro. Deze dient als bestanden server hierop draai osx 10.10. Op de overige iMacs draait ook 10.10. Alle versies zijn dus gelijk. Ik benader mijn MacPro via afp ook via SMB geprobeerd maar maakt geen verschil. De mappen en inhoud van de mappen worden weergegeven, het gebeurt wel regelmatig dat het even tijd kost voordat de inhoud van de mappen wordt weergegeven. Ook als er soms maar weinig Mb’s in zitten duurt het te lang. Er is niet echt een verklaring voor te vinden, het gebeurt een beetje random.

Als ik dus nu een verbinding heb vanaf mijn Imac met mijn server en ik wil een bestandje kopiëren naar een ander mapje dan gaat het echt heel traag. Als ik ditzelfde rechtstreeks op mijn MacPro doe dan gaat het wel snel.

Iemand hier een oplossing of tip voor??

Bijdrager
    Pasav

Welke snelheid heeft je netwerk ? Is de verbinding via Wifi of UTP ? Als je beide gebruikt zorg dan dat de verbinding naar de server over de kabel gaat en niet via Wifi. Kan je een indicatie geven wat de snelheid is, hoeveel tijd heeft die nodig voor 2 GB bijvoorbeeld.

Bijdrager
    RM

Verbinding is via utp. Snelheid zou gigabit moeten zijn. Ik weet niet of dat ik dit zelf ergens kan meten. Ik zal morgen even een tijd waarneming doen voor het kopiëren van een groot bestand. Ik zal hem 1x op de server kopiëren en 1x vanaf mijn iMac een bestand kopiëren op de server.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.