6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Thomasjwz

Netwerk TimeCapsule uitbreiden met Airport Expres (WPA2 Enterprise)

Hoi,

Ik heb een TimeCapsule ingesteld met beveiliging WPA2 enterprise en probeer dit netwerk nu uit te breiden met een airport expres. Wanneer ik de Airport Expres instel lijkt het allemaal goed te gaan behalve dat geen 1 apparaat verbinding maakt met het netwerk. Wanneer alleen de Time Capsule aan staat gaat alles prima maar zodra de Airport Expres mee gaat doen dan stop het hele verhaal.

Radius server adres en shared secret worden tijdens de configuratie standaard mee gegeven van de Time Capsule –> Airport Expres en lijkt ook goed te verwijzen naar de server.

Iemand een idee? Alvast bedankt:)

Bijdrager
    TheBigZ

Uitbreiden. Draadloos of met een ethernetkabel?

Overweeg om een Roaming Network op te zetten: https://support.apple.com/en-us/HT204616

Bijdrager
    Thomasjwz

Hi,

Bedankt voor je reactie. Via Ethernet probeer ik het.
    De aanwijzingen in je link lijken helaas niet meer helemaal up to date. Of in ieder geval, er worden screen shots van oudere software getoond en ik kan zelf niets vergelijkbaars terug vinden in de settings nu.

Bijdrager
    TheBigZ

Via Ethernet. Goed.
    Je moet niet “netwerk uitbreiden”, maar “een nieuw netwerk opzetten” kiezen (eerste van de drie opties in de drop-down), en Routermode: Uit (Brugmodus).

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    fred44nl

waarom gebruik je WPA-enterprise en niet WPA/WPA2-persoonlijk ??

Bijdrager
    Thomasjwz

Thnx TheBigz, lijkt nu allemaal te werken:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.