5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    aeltae

Netwerk terug inschakelen in windows 8

Besten,

Ik heb op mijn macbook ook windows 8 gezet wegens sommige nodige programma’s die enkel op windows werken.
    Nu heb ik perongeluk mijn ethernetverbinding uitgeschakeld en ik krijg kan deze niet meer inschakelen.
    Ik heb al gekeken bij netwerkverbindingen in het configuratiescherm maar ik kan deze ethernetverbinding niet meer zien om ze zo in te schakelen. Weet er iemand hoe ik dit terug voor mekaar kan krijgen (ethernet is verbonden via mij thunderbolt adapter met mijn macbook).

Dank

Bijdrager
    MacKevin11

Als je via de Thunderbolt adapter een netwerk verbinding maakt, werkt dat anders dan op MacOS X.
    Je moet dan namelijk voor dat je je MacBook aanzet al de Thunderbolt adapter aansluiten, het is geen plug-and-play.

Als je dat gedaan hebt en het werkt nog steeds niet.
    Klik dan met de rechtermuis op de startknop (links-onderaan) en kies voor ‘Network connections’ (of de Nederlandse vertaling daarvan). Vervolgens kun je rechts-klikken op het ‘Ethernet’ icoontje en kiezen voor inschakelen.

Bijdrager
    aeltae

Ethernet zit via thunderbolt adapter al in mijn macbook voor ik windows opstart.

Ik kan trouwens niet rechts klikken op het windows icoontje links onderaan (als je dat bedoelt tenminste ?)

Bijdrager
    iep

Je kunt standaard op het Windows icoontje links onderin rechtermuisklikken maar een wat snellere manier is de Windows toets indrukken tezamen met de x (win-x in vaktermen). Dat levert je een extra menu op met daarin de genoemde optie “Network connections”. Je kunt ook gewoon Control Panel openen en dan onder de categorie “Network and Internet” kiezen voor “View network status and tasks”. Daarna moet je nog kiezen voor “Change adapter settings” die in de meest linkse kolom staat. In dit scherm zie je al je netwerkadapters die je in en uit kunt schakelen middels een rechtermuisklik.

Bijdrager
    Shmoo

Win X = vaktermen haha

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.