16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

netwerk switch: welke is de beste keus?

Ik ben op zoek naar een netwerk switch om aan mijn router te hangen in verband met te weinig aansluitingen op mijn router. Moet snelheden van 1 Mbps aan kunnen. Welke kunnen jullie aanbevelen die ook prijstechnisch interessant is? Hoeft niet zo veel extra aansluitingen te hebben. Wordt gebruikt in thuis situatie met klein netwerk.

Bijdrager
    avanti

Ik bedoel dus 1 Gigabit snelheid maar dat hadden jullie denk al wel begrepen. Moet degelijk en betrouwbaar zijn. En, niet te duur.

Bijdrager
    iMad

HP V1410-8G

Werkt goed en is stil!!!

Bijdrager
    OMT-fan

Heb hier de Netgear GS608 8-port Gigabit Switch.

zeer betrouwbaar!!

Bijdrager
    johnkeates

Cisco heeft een aantal goeie… Bijv een 16 poorts unmanaged switch, kan je rond de 120 euro wel vinden.

Bijdrager
    Soulshaker
    Bijdrager
    polansky

Wil je een managed switch? Zodat je een virtueel netwerk kunt draaien, los van je internet verbinding?
    In dat geval kijk even naar de Cisco SG 200-08 (8-poort en ondersteuning van link-aggreation)

Bijdrager
    johnkeates
    Soulshaker op 13 februari 2012

Heeft hij wel 16 poorten nodig ?

Ik heb de cisco se1500 , werkt perfect

http://homestore.cisco.com/en-us/Switches/Linksys-SE1500-5-Port-Fast-Ethernet-Switch_stcVVproductId129966528VVviewprod.htm

Deze switch gaat tot 100mbps… dat wil hij zeker weten niet.

Bijdrager
    avanti

Had ik al gezien. Maar Cisco heeft ook de 2500 en die wel geschikt voor 1 gigabit snelheid. Dit apparaat lijkt me wel wat. Is Cisco een goed merk op dit gebied?

Bijdrager
    Soulshaker
    johnkeates op 13 februari 2012
    Soulshaker op 13 februari 2012

Heeft hij wel 16 poorten nodig ?

Ik heb de cisco se1500 , werkt perfect

http://homestore.cisco.com/en-us/Switches/Linksys-SE1500-5-Port-Fast-Ethernet-Switch_stcVVproductId129966528VVviewprod.htm

Deze switch gaat tot 100mbps… dat wil hij zeker weten niet.

Whoops , van model vergist
    Die dingen zien er ook hetzelfde uit

De 2500 dus

http://homestore.cisco.com/en-us/Switches/Linksys-SE2500-5-Port-Gigabit-Ethernet-Switch_stcVVproductId129966529VVviewprod.htm

@Avanti , zeer zeker
    Cisco is een van de beste merken op dat vlak

Bijdrager
    avanti

Hij ziet er zeker zeer mooi uit! Is dat ‘plug en play’? Ik ga es kijken wat de prijzen zijn.

Bijdrager
    Soulshaker

jep , alles werkt “out of the box”

Bijdrager
    avanti

Thanks

Bijdrager
    avanti

Ik heb één belangrijk ding over het hoofd gezien, Ik heb een FritzBox 7340 als modem/router waar ik dan de switch op wil aansluiten. Ik zie net dat de Fritz een netwerksnelheid heeft van 100 Mbs. Dus als ik er een switch op aansluit die 1 gigabit aan kan, dan gaat dat niet wat worden dan. Ik bedoel, dan is de Fritz de zwakste schakel toch? Of met het aansluiten van de switch wordt dan de netwerksnelheid hoger?

Hoe ervaren jullie overigens 100 Mbs? Is dat in de praktijk best wel snel? Bijvoorbeeld om bestanden te kopiëren naar de nas die aan de switch hangt en backuppen? Ik werk met over het algemeen grote bestanden (Photoshop). Ik zit nu in een draadloze omgeving en ga dan overstappen naar bekabeling (UTP Cat 6e).

Bijdrager
    Soulshaker

Dat hangt er van af.

Alles wat op die switch staat zal gigabit verbinding hebben
    Zolang de bestanden niet via die router gaan , zal er niets vertraagd worden

Maar als je mac op de router staat (via een andere netwerkpoort ), of je verbind via wifi , is dit wel het geval
    Dan heb je 100Mbit/s , maximum

Die snelheid is ongeveer 1/4 van de theoretische usb 2 snelheid ( max 8MB/s )

Bijdrager
    avanti

Ik zie net dat de FritzBox 2 ethernet aansluitingen hebben van 1 Gbs. Dan is het toch goed?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.