8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lynx

netwerk splitten

Hi,

Ik heb een iMac Intel staan die is aangesloten op een modem. Maar ik heb ook nog een Windows pc staan. Nu wil ik hier ook internet op, maar hoe moet ik dat doen? Splitten, zodat ze beide internet hebben, hoe werkt zoiets nou eigenlijk???

Bijdrager
    geerth

Wat voor modem bedoel je? ADSL, 56K, KABEL?

Bijdrager
    lynx

ADSL

Bijdrager
    geerth

Hang er een adsl-router aan, draadloos (moet de pc natuurlijk wel een draadloze ontvanger hebben, die iMac heeft het zowiezo) of bedraad, en hoppakéé klaar is kees.

Bijdrager
    aerosoul

Hiervoor hoef je geen adsl router te hebben. Een router achter je modem hangen is voldoende.

Bijdrager
    lynx

en hoe zit het dan met gewoon een splitter. die eraan hangen, en dan twee snoertjes erin, eentje naar de mac en de andere naar de pc

Bijdrager
    iJoost

Een ADSL-modem is tegenwoordig bijna altijd al een NAT-router. Hang er dus een switch achter en je bent klaar.

Bijdrager
    sypie

Een switch is genoeg. Hiermee kun je de instellingen en je DHCP gebeuren door de modem laten doen. (als die over die functie beschikt tenminste) Een switch is de meest goedkope manier om van 1 verbinding meerdere te maken. Dit gaat alleen op voor een bedraad netwerk. Zodra je draadloos gaat kom je in de draadloze routers, eventueel aangevuld met bekabeld gedeelte er op. (alleen een draadloze router is in principe en Acces Point)

EDIT: Net te laat;-)
    iJoost, hoe zit het eigenlijk met de kanalen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.