14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    andre-nl

netwerk sniffer voor mijn mac ? (weet iemand sw ?)

Ik zoek voor mijn mac een netwerk sniffer.
    ik gebruikte altijd [email protected] etherreal op windhoos, weet iemand een tooltje voor mijn mac ?
    een prg wat de functies heeft zo als [email protected] zou al perfect zijn.

Grt Andre

Bijdrager
    andre-nl
    ”Turbanus”

Als jij zo’n goeie “sniffer” bent, zou je tpch eigenlijk ook Google moeten kunnen gebruiken…….

wat denk je wat ik heb gedaan:?:
    maar helaas zie ik niets als ik denk dat ik iets gevonden heb dan is het weer voor windows
    op dit moment zit te kijken op: http://mac.sofotex.com/Networking/Network_Monitoring/

Andre

Bijdrager
    Turbanus

Volgens mij zit je met je hoofd in de snifwolken en heb je niet eens op m’n link geklikkerd…..:?

Inactief
    Anoniem

Sorry Tubanus, maar achter je link zie ik toch ook geen Mac versie:?

Bijdrager
    andre-nl
    ”Turbanus”

Volgens mij zit je met je hoofd in de snifwolken en heb je niet eens op m’n link geklikkerd…..:?

ben wel verwoed aan zoeken ja.
    maar dank voor je link alleen ik zie alleen windows tools …
    trefwoord is wel MAC sniffer maar ik heb even 2 of 3 pagina’s door gelopen maar ?
    kan wezen dat ik het over het mis ?

Andre

Bijdrager
    andre-nl
    ”MacApp”

Sorry Tubanus, maar achter je link zie ik toch ook geen Mac versie:?

kort en krachtig en KLOPT:D

Andre

Bijdrager
    iJoost

Voorheen Ethereal nu Wireshark (als ik me goed herinner) draait uitstekend onder Unix en dus ook op je Mac. (Ik geloof dat ik ‘m zelf met Fink geinstalleerd heb maar dat ben ik even vergeten.)

Bijdrager
    andre-nl
    ”iJoost”

Voorheen Ethereal nu Wireshark (als ik me goed herinner) draait uitstekend onder Unix en dus ook op je Mac.

ik ga zoeken :lol:

Andre

Bijdrager
    iJoost

Pas je wel op met dat root account? Dat is geen speelgoed. Elke tikfout die je maakt wordt zonder vragen te stellen uitgevoerd.

Bijdrager
    dyn

Je kunt macports installeren en daarmee dan weer tools als tcpdump en wireshark. Met macports heb je heel veel unix tools zoals je ze ook op bijv. FreeBSD zou vinden en daarmee dus ook de nodige networking monitoring tools zoals sniffers. Zoals altijd geldt met dit soort tools: use wisely and with sense! oftewel: weet wat je doet (en daartoe hoort ook de nodige juridische kennis!!).

Bijdrager
    andre-nl
    ”dyn”

Je kunt macports installeren en daarmee dan weer tools als tcpdump en wireshark. Met macports heb je heel veel unix tools zoals je ze ook op bijv. FreeBSD zou vinden en daarmee dus ook de nodige networking monitoring tools zoals sniffers. Zoals altijd geldt met dit soort tools: use wisely and with sense! oftewel: weet wat je doet (en daartoe hoort ook de nodige juridische kennis!!).

het is alleen bedoeld voor mijn eigen netwerk, door dat ik dhcp gebruik zwerf er nog wel een een app. ergens .
    en dan is het wel makkelijk dat ik even met een monitor/sniffer ff kan pingen en aan de hand van het antwoord kan ik vaak zien wat het is:D
    ik weet het is mijn eigen slordigheid maar met [email protected] was het altijd weer makelijk vinden :innocent:

Andre

Bijdrager
    iJoost

Misschien gewoon nmap dan?

Bijdrager
    andre-nl

ik ga even weer zoeken op nmap

Tnx

Andre

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.