5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martjn

netwerk schijf (macfuse > ssh) tonen als lokale schijf

Ik heb een externe harde schijf aan m’n netwerk hangen zodat ik die altijd kan bereiken met mn macbook. De setup ziet er zo uit:

– 320GB HDD via USB gekoppeld aan een gehackte linksys NSLU2 met een debian install
    – via macFuse en macFusion mount ik de schijf via SSH op m’n macbook via wifi

Dit werkt allemaal prima maar ….

… ik back m’n bestanden op via Mozy (via een pro account) en die ondersteunen geen netwerkschijven, dus ik krijg de bestanden op de netwerkschijf niet gebackupt terwijl ik dit wel graag zou willen.

Nu lijkt het me mogelijk om de Mozy applicatie te foppen en te laten denken dat de schijf eigenlijk een lokale schijf is (als ik hem direct via USB mount ziet Mozy hem wel). Nu is alleen de vraag, hoe doe ik dat? Iemand idee’en?

Dus: hoe verander ik de instellingen van een gemountte netwerkschijf zo dat het lijkt of deze lokaal is aangesloten?

Bijdrager
    eubank

Kan je Mozy niet de volumes<mijn netwerschijf> laten backuppen. Disken die gemount zijn zie je als directory onder de volumes map staan. Misschien lukt het. Succes!

Bijdrager
    eubank

oh ja verborgen mappen laten zien in finder:

Open het bestand ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist in een tekstverwerker zoals TextEdit of pico.

Zoek naar de volgende twee regels:
    <key>AppleShowAllFiles</key>
    <false/>
    Als daar “false” staat, vervang dat dan door “true”.
    Het moet dus zijn:
    <key>AppleShowAllFiles</key>
    <true/>
    Bewaar de wijzigingen en sluit het bestand.
    Log uit en log weer in, en het is in orde.

Dit zal je nodig hebben om in mozy je volumes dir te selecteren.

Bijdrager
    martjn

thanks! maar ik kon de referentie naar AppleShowAllFiles niet vinden maar naar wat googlen kwam ik op deze oplossing om de verborgen bestanden te zien:

TERMINAL:
    defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE
    killall Finder

helaas, wilde Mozy nog steeds niet de /Volumes zien (in de finder zag ik hem nu wel mooi) dus ik vermoed dat ze hem hardcoded negeren voor precies deze geintjes …

… iemand anders nog ideeen?

ik kan me voorstellen dat:
    – ik de schijf in een andere directory kan mounten, alleen zou ik niet weten hoe …
    – ik Mozy kan laten denken dat het een lokale schijf is, maar hoe?

Bijdrager
    martjn

niemand?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.