5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Netwerk schijf automatisch mounten OPGELOST

Hallo,
    Ik heb een externe HD. Iedere keer als ik mijn MBP opstart, moet ik mijn externe HD handmatig mounten.
    Valt dit niet te automatiseren, net als de wifi verbinding die automatisch inlogged?

Bijdrager
    Mr. Jones

Gewoon je volume toevoegen aan je login-items. Deze staan onder je account in je systeemvoorkeuren.:)

Bijdrager
    Tee Loo

SUPER
    Onwijs bedankt!

Bijdrager
    renato

Ik ben van deze truuk teruggekomen, omdat hij iedere keer bij booten ook daadwerkelijk de gemounte schijven in Finder opent…je moet dan al die windowtjes weer sluiten met de hand ;-(

Ik heb aliases gemaakt naar de gemounte schijven (in Documenten of waar je de gegevens dan ook nodig hebt). De schijven worden dan gemount op het moment dat ik de gegevens wil benaderen. Werkt ook prima!

Er zijn dus meerder wegen naar Rome. Kijk wat voor jou het handigst is!

Groeten,
    R.

Bijdrager
    Dbakker

Hoi,

Klikken via Finder is een oplossing. Ook het mounten bij het opstarten van je MBP werkt. Dat laat onverlet dat je die verbinding misschien weer verliest wanneer je het klepje van je MBP sluit…

Mocht dat zo zijn dan werkt de in hetvolgende draadje beschreven procedure waarbij je gebruik kunt maken van de app sleepwatcher:
    http://www.infrant.com/forum/viewtopic.php?p=30660&sid=31d0af37831b338d9d0cf813cbf5c7a5
    Ik maak daarbij eerste een scriptje in het supertrage automator. Zie laatste topic van bovenstaand draadje. Vervolgens roep ik dat scriptje aan via .wakeup het standaard commando van sleepwatcher.

Succes
    Douwe-Jan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.