10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Alwin

Netwerk problemen

Ik heb een KPN abbo met Experia-box. Achter die Experia-box heb ik 2 draadloze accesppionts. Wanneer ik de TV aanzet (iTV van KPN) vallen beide WiFi-netwerken van de 2 accespoints (allebei in brugmodus) weg. Het WiFi-netwerk van de Experiabox doet het nog wel. Deze laatste uitzetten verandert ook niks aan het wegvallen van de 2 WiFi-netwerken.

Wat zou bier aan de hand kunnen zijn?

Bijdrager
    Alwin

bier=hier

Bijdrager
    TheBigZ

Draadloze accesspoints, bedoel je ‘repeaters’? Welke kastjes gebruik je?

Bijdrager
    wouter57

En als je nou ipv de wifi ook de modem eens helemaal uitzet.

Bijdrager
    Alwin

Heb ik al geprobeerd: Het WiFi-netwerk van de Experiabox doet het nog wel. Deze laatste uitzetten verandert ook niks aan het wegvallen van de 2 WiFi-netwerken.

Bijdrager
    Alwin

En het modem helemaal uit zet ook het TV-signaal uit. Dan doen beide accespoint weer normaal.

Bijdrager
    wouter57

Even Off-Topic.
    Wij hebben op het werk een DHL service point en je wilt niet weten hoeveel van die apparaten er per week retour gaan. Dus ik zou zeggen klagen met die hap en een nieuwe eisen.

Bijdrager
    MacUserT

Dag Alwin,

Wat voor access points heb je? Het probleem is dat die routers (modems) en access points niet allemaal even compatible zijn. Ik heb ooit in een grijs verleden een belkin extender met een cisco router proberen te koppelen, maar dat was erg instabiel. Als je access points bedraad kunnen worden zou ik je aanbevelen de access points te bedraden en dan als extensie van het netwerk op te zetten. Wat je ook kunt doen is de wireless modus van de experia uitzetten en met een router en extenders van één en hetzelfde merk je thuisnetwerk opzetten. Ik heb zelf mijn netwerk met apple extremes en apple express opgezet. Één van de apple expressen is een extender voor de bovenverdieping. Dat werkt goed, want de producten herkennen elkaar.

Success.

Bijdrager
    Alwin

1 van de accespoint is een Time Capsule in brugmodus en de andere is een Sitecom ook in brugmodus. Ik heb alle variaties al geprobeerd. Uiteraard hangen er ook een paar computers bekabeld aan deze 2 accespoints. Die blijven wel werken. Wat ik nog niet heb geprobeerd is de TC de router laten zijn. Misschien dat dit wat oplevert.

Bijdrager
    TheBigZ
    MacUserT op 09 december 2013

Als je access points bedraad kunnen worden zou ik je aanbevelen de access points te bedraden en dan als extensie van het netwerk op te zetten.

Dat zou ook mijn advies zijn. Gebruik een roaming netwerk.
    http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.