7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    h4a

Netwerk probleem, Tiger

Ik wil een HD kopiĆ«ren van een G4 over een ethernet netwerk naar een G5 Quad die draait op Tiger. Als ik inlog via de G4 op de G5 kom ik er gewoon in, doe ik dit andersom dan reageert “Finder > Go > Network” niet. Filesharing staat aan, alles doet het, behalve die functie. Is dit een fout in tiger? Of wat zou ik nog kunnen proberen om het te checken?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    macpro

Staat op de G4 de firewall soms aan of heb je bestandsdeling in de firewall geblokkeerd?

Bijdrager
    h4a

macpro > nee dat is het allemaal (helaas) niet. Ik namelijk wel met een andere G4 communiceren.
    Als ik met de muis naar Network ga, zie ik geen eens een mapje, ook al is er niks, hij laat
    niks zien op de G5. Er gebeurd ook niks. Op de G4’s op mijn werk doet hij dit wel. Het is nu voor het eerst dat ik zelf van MAC OS X Panther overstap naar Tiger, maar lijkt aan het systeem (Software).

Bijdrager
    qjb

Wellicht kun je het proberen met Apple+K (Connect to server) en dan computernaam.local (computernaam: de naam die is ingesteld on Sharing) of het IP nummer van de G4.

Bijdrager
    h4a

qjb > topper! dat werk wel, maar raar dat ik dus niks zie…

waar zou dit aan kunnen liggen? Als ik namelijk meerdere computers op het werk zou moeten doen, moet ik dus iedere keer inloggen op deze manier, terwijl ik vroeger gelijk een icoon zag. Vreemd….

Wie weet raad?

Bijdrager
    qjb

Ik zou gewoon apple+k gebruiken, veel sneller dan telkens wachten tot de gewenste computer eindelijk verschijnt. Als het nog sneller moet kun je ook een alias maken van een eenmaal gemounte server voor toekomstige toegang.

Bijdrager
    h4a

bedankt! Ja ik denk dat ik dat dan maar doe… maar het blijft vreemd, de computer heeft 2x een volledige clean install ondergaan. 2x, want ik wilde checken, waarom die network functie het niet doet… maargoed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.