6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kuifje

(Netwerk) Printer niet meer te installeren na installatie Lion

Geachte Apple Goeroes,

Ik heb al verschillende topic’s gelezen over printer-installatie problemen na het installeren van Lion.
    Zo heb ik ook problemen met het installeren van mijn Canon LBP5050n netwerkprinter.

Als ik onder Snow-Leopard mijn printer wilde installeren had ik een keuze knop “meer printers”

Maar bij Lion is die verdwenen !!??

Via deze knop kon ik namelijk mijn printer selecteren en installeren.
    Ik heb de printer-driver opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat !!

Verschijnt deze knop alleen wanneer er een juiste (Lion) driver beschikbaar is of moet ik wat anders doen om mijn printer weer werkend te krijgen ??

Alvast dank voor jullie reactie(s)

Bijdrager
    chatsmit

Mooie screenshot:-)

Ik denk inderdaad dat het oude ‘meer’ lijstje de lijst is met geschikte drivers die (handmatig) ge├»nstalleerd zijn (horend bij de printer die geselecteerd is). Maar wat ik vreemder vind is dat je Canon niet in het lijstje met Lokale printers te zien is, waar nu dus alleen Adobe PDF 8.0 staat. Daar zou ook je Canon moeten staan. Is het wel correct aangesloten en staat de printer aan?

Bijdrager
    TRML

Als het een netwerk printer is dan heeft hij waarschijnlijk een vast ip adres, anders geef je die printer een vast ip adres en daarna voeg je hem toe via ip.

Bijdrager
    pim939

ik denk ook dat het aan de printer ligt of aan de verbinding. omdat de mac de printers weergeeft die hij kan zien.

Bijdrager
    EMO

Hi,

Ook ik ben met de Canon LPB 5050n tegen dit probleem aangelopen. Gelukkig is er een tijdelijke goed werkende oplossing;

Link naar canon v3.36

Succes, Eric

Bijdrager
    Kuifje

Algemene reactie:

De printer heeft altijd goed gewerkt onder Snow-Leopard.
    Er zijn geen veranderingen geweest qua aansluitingen of IP adres.
    Er is geen stekker los geweest en de printer heeft een vast IP-adres.
    Het probleem ontstond direct na het installeren van Lion.

Maar gelukkig heeft Eric een goed werkende link/driver gevonden !

@ EMO:

Hey Eric,
    Super bedankt voor je link !!
    Ik weet niet hoe jij hem gevonden heb maar ik kwam via Canon.nl niet verder dan driver versie V3.31
    Maar hij doet het weer !!

@ Iedereen: Bedankt voor jullie reacties !! :thumbsup:

Deze topic is wat mij betreft bij deze gesloten !!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.