12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Netwerk printer?

HI,

Hoe zet ik onder 10.2 een netwerk printer op?

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik weet dat niet, maar wel hoe het met een normale USB printer moet.. dat is namelijk erg simpel.. maar dat vraag je niet… :? uuhm… misschien in Mac Help gewoon?:wink:

Bijdrager
    Kris

hangt er een beetje vanaf… ge je via IP afdrukken of via apple talk?

het is in feite niet zo moeilijk hoor.
    :mrgreen:

Bijdrager
    artimachead

In Afdrukbeheer de printer met AppleTalk selecteren?

Misschien moet je de vraag wat beter stellen, b.v. welke printer, in wat voor een netwerk.

Bijdrager
    Aqua1

Helemaal niet moeilijk: sluit je printer aan op het netwerk en kies IP of appletalk in het printcentrum en dan je printeradres. Klaar.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Is dus op een netwerk met windows.
    De printer is een epson 880 color.
    Ik had al een IP printertje toegevoegd, maar dat doet t niet.

Moet ik hiervoor ook nog iets instellen onder windows?

Bijdrager
    araminta

In de Systeemvoorkeuren kun je ook Printer Sharing aanzetten. Is dat bij jou het geval? Wie weet is dat het.

Bijdrager
    Igor

vertel eens wat meer over de situatie waarin je mac en printer staan… Want het hangt daar grotendeels van af…

Bijdrager
    Aqua1
    ”araminta”

In de Systeemvoorkeuren kun je ook Printer Sharing aanzetten. Is dat bij jou het geval? Wie weet is dat het.

Nee, dit is alleen als je wil printen op een usb-printer vanaf een andere op het netwerk aangesloten mac.
    Of het wintel of mac is maakt niet uit, want het is TCP/IP. Die moet je dus hebben. Niet alle printers ondersteunen appletalk.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Mn mac heeft IP 10.0.0.4
    Windows heeft IP 10.0.0.1

De twee computers zijn via een netwerk met elkaar verbonden.
    Het zijn de enige twee computers op dat netwerk.

De windows computer is ook verbonden met een ander netwerk.

Mijn printer zit op Win XP op mn USB poort.

Is dat genoeg info?

Bijdrager
    Aqua1

Kun je er niet 1 netwerk van maken met de printer aan de mac of een adaptor die ervoor zorgt dat je printer direct als node op het netwerk kan ? Pas bovendien op met die ip#’s. Niet alle printers kun je ook zelf een # toekennen.
    Neem anders een router/switch met dhcp.

Bijdrager
    HRH

Eerst op XP de printer delen en dan je mac configureren. Hoe weet ik niet precies maar het lijkt me dat je dat in afdrukbeheer doet. Dit stukje haalde ik uit Help:

[size=9:3641863804]Als in het Print-venster of het programma ‘Afdrukbeheer’ geen gemeenschappelijke printers worden weergegeven, opent u ‘Afdrukbeheer’ en kiest u ‘Voorkeuren’ uit het programmamenu. Schakel vervolgens het aankruisvak ‘Toon printers die op andere computers zijn aangesloten’ in. Controleer of het aankruisvak naast de gemeenschappelijke printer in de kolom ‘Favoriet’ in de printerlijst is ingeschakeld. Als de kolom ‘Favoriet’ niet wordt weergegeven, kiest u ‘Kolommen’ uit het Weergave-menu en vervolgens ‘Favoriet’ uit het submenu.

Als u wilt zien via welke computer de printer beschikbaar wordt gemaakt (op welke computer de wachtrij wordt gehost), opent u het programma ‘Afdrukbeheer’ en kijkt u in de kolom ‘Host’ in de printerlijst. Met de aanduiding ‘Lokaal’ wordt de computer bedoeld die u zelf gebruikt.[/size:3641863804]

Is dit wat je bedoelt en helpt het je verder?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.