5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    pic-o-matic

netwerk opzetten met 2 x airport express

Ik heb het volgende idee:
    Ik ga binnenkort verhuizen, telefoonkabel komt binnen in de slaapkamer. Hier wil ik mijn telfort zyxell modem/ router plaatsen. Vervolgens sluit ik de zyxell aan op “airport express 1”, die ik configureer als bridge ( als ik het goed begrijp kunnen er dan dus wireless clients op in loggen ). Mijn imac kan dan via de ingebouwde wifi connecten naar de “airporexpress 1” in de slaapkamer.. Vervolgens heb ik nog een sat receiver met een ethernetpoort, deze wil ik op airport express 2 aansluiten, dia dan weer moet connecten naar “airport express 1”.

Ik wil tevens naar “airport express 2” muziek streamen via mijn imac.

Kan dit allemaal of gaat dat niet werken ??.

Bijdrager
    iPJ

Ik weet het niet allemaal goed maar volgens mij moet je het gewoon zo doen:

Je kunt gewoon de Ethernet kabel van de telefoonverbinding (dus zonder dat Telfort Zyxell router ding) in Airport Express 1 zetten, dan heb je Airport Express 1 als hoofdrouter en kun je die Airport Express 2 gewoon draadloos als Bridge gebruiken.

Of zie ik dit verkeerd..?

Bijdrager
    pic-o-matic

Die zyxell moet er aan hoor, dat is de ADSL modem. Dat kan de airport nog net niet:)

Bijdrager
    69dupape

Ik heb een vergelijkbare situatie, echter geen zyxell maar een linksys.
    Met behulp van onderstaande link is het mij gelukt.
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060609053254368
    Misschien heb je er iets aan.
    Mijn hoofdrouter is de linksys mijn twee airports versterken het signaal. Muziek werkt ook over beide airports.

Bijdrager
    Pieterr

Ook altijd handig om eens door te lezen: AirPort-netwerken opzetten met AirPortconfiguratieprogramma.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.