7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dhesselink

Netwerk met Wireless WAN optuigen

Hoi,

Ik wil gebruik maken van een sterk Wifi netwerk wat ik opvang en toegang toe heb.
    Ik wil mijn eigen netwerk hiermee in verbinding brengen met als doel dat al mijn apparaten met deze Wifi verbinding op internet kunnen.

De hamvraag is of ik dit met 1 airport kan doen of dat ik er 2 nodig heb.

Mijn filosofie met 2 airports is:
    Extene Wifi—>Airport A (verbindt draadloos met WifiExtern)—>Kabel naar Netwerkswitch—>kabel naar (onder andere) Airport B (zendt wifi signaal door voor niet-bekabelde apparaten).

Kan het ook anders/simpeler?

Bijdrager
    chris24924

Makkelijkste is toch een eigen aansluiting op het net

Bijdrager
    iMad

Sterk Wifi netwerk bedoel je dat je in en om je huis altijd hetzelfde sterke draadloze signaal kan ontvangen?
    Ja dan is dat natuurlijk afhankelijk van de situatie van dat huis, of je meer dan 1 AirPort Extreme nodig hebt en of Airport Expres.

In ieder geval zou ik altijd vanaf de modem/router (die direct verbonden is met het internet) de andere Airport’s verbinden met een kabel.

Wil je nu met sommige Mac computers hogere download snelheid creƫren dan de Airports draadloos ondersteunen, dan moet je die Mac computers bedraad aansluiten.

Bijdrager
    computer space

Het kan met 2 airports, alleen voor de prijs van 1 heb je er 2 non-apple. Je kunt ook een simpele 2e hands router op MP pakken, en daar een Airport aan hangen voor je eigen netwerk. Als antenne voor het signaal volstaat iets simpels. Zorg wel dat ie bridge-mode ondersteunt (wifi vangen en overzetten op bedraad).

Bijdrager
    TKroon

Ik heb thuis dezelfde situatie. Ik heb een Sitecom WL330 als repeater hangen, dan via een netwerkkabel mijn AirPort Extreme eraan gehangen. Werkt perfect! Als je je AirPort dan niet in de brugmodus zet, heb je echt je eigen netwerk, anders zie je ook nog alle computers van het grote netwerk.

Bijdrager
    dhesselink

Ok duidelijk…in elke situatie dus 2 wifi apparaten dus. Beetje jammer ivm stroomverbruik (betreft een boot in de haven) maar die airports verbruiken minimaal stroom lees ik. Als ik die ‘interne’ airport niet in brugmodus zit en dus eigen IP’s ga uitdelen: Ziet de haven dan alle MAC adressen? Ik mag met een beperkt aantal MAC adressen naar de haven connecten.

Inactief
    Anoniem

Op het moment dat de Airport zowel NAT als DHCP server is zien ze alleen het MAC adres van de Airport, niet van de apparaten die hierop aangesloten zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.