9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    1962guitarman

netwerk met windows 98 laptop

Ik heb een netwerkje via een Airport Extreme, die aangesloten is op een Wanadoo livebox (niet draadloos). Laatst heb ik een laptop met windows 98 gekregen en een wifi kaartje geïnstalleerd. Het lijkt erop dat ik verbinding krijg met het netwerk, dat geeft de laptop in ieder geval aan. Ik zie echter de andere computers in het netwerk niet en ook op mijn macs zie ik de laptop niet.
    Wanneer ik IE opstart krijg ik de melding dat er geen verbinding met het internet is. Hoe krijg ik écht verbinding met het netwerk en kan ik het internet op met de laptop?

Bijdrager
    klaus

(dit is geen flame) Ik vrees dat er hier weinig mensen zullen zijn die je echt heel technisch kunnen helpen mbt windows 98. Daarvoor zijn forums zoals tweakers.net een veel betere bron van informatie dan hier.

En nogmaals, ik jaag je niet weg van hier, maar het heeft enkel te maken met de aanwezige kennis van win98 die je hier op het forum veel moeilijker zult vinden dan op bovengenoemde.

Bijdrager
    1962guitarman

Dank je voor je suggestie, maar ik verwacht daar weinig respons omdat de pc-handelaar waar ik mijn wifi kaartje kocht ook al zeer terughoudend reageerde toen ik hem meldde dat ik de laptop in een mac-netwerkje wilde integreren. Ik hoop dat er toch iemand is die ook eens een 98 pc in een mac-netwerkje heeft gezet en nog weet hoe dit ging…

Bijdrager
    klaus

Je bericht doet anders denken dat je enkel moeite hebt om de win98 pc op het netwerk te plaatsen, aangezien je ook problemen hebt met internet. Op zich heeft dat weinig met macs te maken, niet?

Bijdrager
    1962guitarman

je hebt gelijk….

Bijdrager
    Oppie

In ieder geval is het goed mogelijk om een Windows 98 pc in een AirPort netwerk te zetten en ook met bestandsuitwisseling te werken.
    Zo te zien zit er bij jou een probleem in de laptop zelf, en niet in het netwerk.

Bijdrager
    pietroman

ik heb een béétje ervaring met draadloze netwerken icm internet verbindingen (ooit in een ver verleden nog op de helpdesk van een internet provider gewerkt :-)), je moet eens hetvolgende proberen:

klik op start -> uitvoeren en typ dan “winipcfg” (zonder de “- tekens)in. Klik vervolgens op ok en je krijgt normaal gezien een venstertje te zien met netwerkinformatie per adapter. Indien je meerdere adapters (een vaste ethernet / modem / draadloos / …) hebt geïnstalleerd selecteer je die van de draadloze kaart in het menuutje bovenaan. Kijk dan eens goed bij de vakjes van IP adres, subnet mask en gateway.

Als het IP adres met 169 begint wil dat zeggen dat je geen geldig ip adres hebt om op het netwerk/internet te geraken. probeer beneden dan eens met knoppen “Alles vrijgeven” (het ip adres moet dan op 0.0.0.0 komen te staan) en daarna “Alles vernieuwen”.

Als het begint met 192.168.0.x heb je een verbinding met de draadloze router

Kijk ook eens wat het ip adres is van andere computers aangesloten op de router.

Hopelijk helpt dit je iets verder …

groetjes

Bijdrager
    1962guitarman

Daar moet ’t ‘m inderdaad in zitten. IP-adres begint inderdaad met 169, helaas heeft alles vrijgeven en vernieuwen geen zin. Er gebeurt namelijk niets. Andere computers hebben inderdaad een 192.. IP-nummer.
    Ik heb geprobeerd zelf een ip-nummer in te voeren dat begint met 192.. en dat biedt geen soelaas.:(

Bijdrager
    mac lover

ik denk dat dit de oplossing is…. die troep van windhoos eraf gooien!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.