8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mango NL

Netwerk maken?

Thuis hebben we een router en daarmee zijn alle computers met elkaar verbonden, toen ik nog een windows computer had kon ik met mijn zus bestanden/printer delen (totdat ik mijn pc een keer geformateerd had), nu lijkt het me dus wel handig om weer de printer te delen via het netwerk en bestandjes maar ik krijg dit echt niet voor elkaar.
    heb gekeken in Finder bij network en daar staat library en servers, op library kan ik niet klikken en onder servers staat mijn eigen iMac, Van internet en networking in system preferences snap ik kaas, en op windows computers weet ik ook niet hoe dat werkt? en op google kon ik ook niet een werkende oplossing vinden (maar dat zal wel aan mij liggen :roll: )
    Dus wie kan mij helpen?

ik wil dus dat de computer van mijn ouders (windows), die van m’n zus (windows) en de mijne (osX), bestandjes en printers kunnen delen, als dat mogenlijk is.

Bijdrager
    iJoost

Systeem voorkeuren -> Delen

Bijdrager
    Freek.

Of eventueel de sticky bovenaan dit forum doorspitten: Bestanden delen tussen Mac OS X en Windows

Bijdrager
    Bor

Dit is de volledige handleiding tot succes in bijna alle gevallen

En deze kan dicht

Bijdrager
    Napsju

@ Erik / Arjan, :x

Bijdrager
    Mango NL

dat stickie werkt dus niet, had ik al geprobeert.

Bijdrager
    iJoost

OK

Wat heb je dan precies gedaan met Systeem vookeuren > Delen (staat ook in dat sticky trouwens)?
    En wat deed je daarna om het uit te proberen?
    En wat werkte er toen niet?
    En welke foutmelding kreeg je daarbij?

(Je zult er toch minimaal iets van moeten snappen vrees ik.)

Bijdrager
    joepie

Kijk maar eens bij iFelix. Dat heeft mij altijd goed geholpen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.