5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ArthurZZZ

Netwerk kwijt (Airport)

Ik heb nu al een jaartje of 2 een draadloos netwerk die bestaat uit een iMac DV 400 en een iMac LCD 700 en een Draytek Vigor 2200e als ik het goed heb, alleen ook al een tijdje last van een erg vervelend probleem:

Alleen de DV heeft een airport kaartje, de LCD is via een kabel aangesloten aan de router. Nu is het probleem dat als de DV uit is geweest en hij weer aan moet eigenlijk altijd het netwerk weg is. Dan moet met de andere iMac het netwerk ge”reboot” worden. Zelfs tijdens het werken met de DV wil het netwerk er nog wel eens uit knallen. Het lijkt erger geworden sinds onze buren ook een draadloos netwerk hebben, maar hiervoor was het probleem ook al.

Of dit probleem op te lossen is, is dus mijn eerste vraag, maar nu is er een plan om de router op de 1e verdieping te zetten de DV op de 2e en de LCD op de begane grond, dit omdat het netwerksignaal niet sterk genoeg is om van de BG naar de 2e verdieping te gaan. Alleen ben ik nu bang dat nu bij beide computers het netwerk er uit zal klappen, waardoor ik dus op de router zelf het netwerk moet rebooten.

Wat ik dus wil weten is: waarom klapt het netwerk er telkens uit bij de DV en zal als ik een de andere computer ook via een kaartje op het netwerk aansluit ook die er telkens uitklappen?!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je bedoelt waarschijnlijk de Draytek Vigor We ?

Bij mij was de verbinding vaak weg als mijn iBook uit sluimerstand kwam. Het was alleen op te lossen door de Draytek te herstarten.
    Sinds deze staat ingesteld op een ander kanaal heb ik er bijna geen last meer van. De meeste accespoints staan standaard op kanaal 6 of 11. Kleine moeite om op je Draytek even een ander kanaal in te stellen.

Bijdrager
    macpro

Ik sluit me aan bij EagerB0bNerd.
    Je kunt eens proberen om met MacStumbler te achterhalen op welk kanaal je buren zitten.
    Ga daar dan minimaal 3 kanalen onder of boven zitten.

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ah ok.. fijn… Uuuhm.. op welk kanaal zitten jullie? Ik zit onderdaad op kanaal 6, 2437 mhz

Bijdrager
    ArthurZZZ

Hoera!:) tot nu toe doet het netwerk het uitstekend.. Bedankt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.