5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Stuvio

Netwerk Kissmac average 60

Mijn wireless internet geeft een average van 60 op kissmac, maar elke seconde gaat hij terug naar 0. Daardoor (denk ik) is hij niet zichbaar als channel. De netwerken van m’n buren averagen ook op 60-55 kissmacs maar zijn natuurlijk een pak verder verwijderd.

Ik geraak niet op m’n eigen netwerk. Preferences, voorkeuren zijn juist ingesteld. Channels ook apart afgesteld (ik op 11 zij op 13 en 6)

Wat moet’k doen?

Kijk filmpje over wat’k bedoel: http://rapidshare.com/files/208503426/ISUHD.mov.html

Bijdrager
    arri

het heeft niet zoveel zin om kismac op deze manier te gebruiken om je netwerk te troubleshooten.
    het is eerder verwarrend dan behulpzaam.

probeer eerst eens (zonder kismac) een connectie op te zetten terwijl je er zeker van bent dat je ‘radio ontvangst’ goed is.
    (naast je wifi-station gaan zitten?)

ga dan pas (evt. mbv kismac) eens kijken of er misschien ‘stoorzenders’ zenders zijn.. (magnetrons, ufo’s etc..)

Bijdrager
    Venerabilis

Volgens mij is de reden waarom jouw(en andere) netwerk(en) steeds wegvallen, omdat je ‘channel hopping’ aan hebt staan,.. ofwel.. je netwerkkaart zoekt steeds op verschillende kanalen waardoor je jouw netwerk alleen ziet als er word gescanned op kanaal 11..

Kies onder het menu ‘Channels’ channel 11 en de sterkte zou constant moeten zijn.

Bijdrager
    Stuvio
    ”Venerabilis”

Volgens mij is de reden waarom jouw(en andere) netwerk(en) steeds wegvallen, omdat je ‘channel hopping’ aan hebt staan,.. ofwel.. je netwerkkaart zoekt steeds op verschillende kanalen waardoor je jouw netwerk alleen ziet als er word gescanned op kanaal 11..

Kies onder het menu ‘Channels’ channel 11 en de sterkte zou constant moeten zijn.

Jip, nu blijft hij constant. Maar waarom kan ik hem dan niet onder Airport zien? Die twee andere channels zie ik wel (van de buren), maar mijn eigen helemaal niet.

Bijdrager
    Venerabilis

Is je netwerk niet verborgen?

in dat geval zal je ‘m pas kunnen zien nadat je handmatig de naam en WEP wachtwoord hebt ingevoerd..

Photobucket

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.