7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

netwerk hdd

Ik heb een Argosy netwerk hdd van 300gb, die ik via een ethernet kabel op mijn macbook heb aangesloten. Alleen vraag ik mij nu af hoe ik deze kan gebruiken zodat ik er dingen op kan zetten? Via USB aansluiten kan niet…

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven aangezien ik hier geen verstand van heb;)

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Gooi ‘m eens aan de router ipv je Macbook.

Bijdrager
    Switched

Maar je kan hem toch ook gebruiken door hem direct op je macbook aan te sluiten? Dat las ik op internet namelijk. Want ik wil hem namelijk zo gebruiken dat ik dan me bestanden er gewoon heen kan slepen.

Bijdrager
    Henriboersema

Je netwerkschijf (nas)eerst een vast IP nummer geven (anders heb je na een reboot van die nas een ander ipnummer gekregen) en vervolgens via appeltje-K (cmd-K) verbinding maken. vervolgens de gemaakte verbinding naar de rechterkant van je balk slepen
    oh ja, hij kan dus niet direct aan je apple gehangen worden met een netwerkkabel, daar moet een router of switch tussen zitten. of.. je moet een cross cable gebruiken

Bijdrager
    Switched

Het werkt nu een beetje. Als ik het adres in safari invoer (smb://*******) en ik log in, dan opent hij hem in finder, maar bestanden enzo erop zetten gaat niet lekker. Is er een programma of een andere manier wat ik hiervoor kan gebruiken?

Bijdrager
    Jello

Je moet eerst kijken welk IP de NAS krijgt van je Mac,
    dan moet je even kijken hoe je kan verbinden.

SMB of bv. FTP of bv. AFP etc…

Bij AFP gebruik je Finder,
    Bij FTP neem je Cyberduck, Transmit, …
    etc

Geblokkeerd
    Anoniem

En bij SMB gebruik je ook Finder:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.