3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    edwinvdh

netwerk harde schijf

Hallo,
    Ik heb sinds kort een netwerk harde schijf (WD world edition 1Tb.)
    Nu zie ik hem wel links in de finder, maar ik moet steeds weer verbinding maken wanneer ik uit de finder functie ga.
    Ik kan hem ook niet echt benaderen om er wat te veranderen in de instellingen. Ik kan ook alleen maar als gast inloggen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik kom er nl. niet uit. Hij zit via netwerk aangesloten op mijn adsl router, die ik wel kan benaderen.

alvast bedankt

Edwin

Bijdrager
    Pieterr

In System Preferences, de schijf toevoegen bij de Login items van je Account. Dan wordt ie automatisch gemount bij het opstarten van je Mac.

Verder zul je waarschijnlijk een account moeten aanmaken (p.35 manual) op de netwerk schijf zelf (met je Mac username) zodat je er niet alleen als “gast” maar ook direct als jezelf op kunt werken.

Wat de zaak overigens enigszins compliceert is dat WD voor deze netwerk schijf alleen installatie software voor Windows meelevert. Misschien dat je de initiele installatie daarom het beste vanuit Windows kunt doen.
    Als de initiele installatie voltooid is, heb je via de web interface makkelijk toegang tot het disk en user management, ook vanaf je Mac.

Bijdrager
    edwinvdh

Hee Pieterr,

Super kerel. Bedankt voor je hulp.
    Ik heb alles werkend.

Dank je,

Edwin

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.