6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    FlorisW

Netwerk gebruikers kunnen niet inloggen op server

Dit is zeg maar mijn probleem (in het Engels):

I have a Mini Server running 10.6.5, I setup OD and all the users and it was working for a long time. All the users were able to login to their shared home folder, do all their tasks and be happy.

As of yesterday, none of the users are able to login to their network home folder, they get the “You are unable to log in to the user (name) at this time” “Logging in to the account failed because an error occurred” message.

This is what I have check so far:
    Users computer are bound to the OD server, they all have the DNS name of the server, not just the IP, and the green dot its there. When I type the DNS name under Apple+K, I get all the shares as normal, so the DNS settings are fine.
    Client computers network settings under DNS are pointing to the IP of the Mini Server.
    the /Users folder has an automount with all the OD users in it, So all the folders for all the OD users are in it and have stuff that the users used all this time.
    The Login Window Shakes off ONLY after trying to connect to the shared folder, I think, because if it was a password problem it will shake off much quicker.

What should I look for?, I have not been at the server at all, since everything has been working fine.

Where should I look now? Any information will be greatly appreciated.

Thanks in Advance!

Iemand een idee?

Bedankt alvast!

Gr. FlorisW

Bijdrager
    Vinhelper

Ik weet niet of het gewaardeerd wordt dat je uitleg in het Engels is…

Ik wil niet teveel zeuren, maar gisteren in een ander topic waren de moderators er minder blij mee, en moest het eerst vertaald worden.

Just my 2 cents.:smile:

Bijdrager
    FlorisW

De Nederlandse versie:

Ik heb een Mac mini server draait 10.6.5, ik setup OD en alle gebruikers en het werkte voor een lange tijd. Alle gebruikers in staat waren om in te loggen om hun gezamenlijke thuismap, alles doen wat hun taken en gelukkig te zijn.
    Met ingang van gisteren, geen van de gebruikers in staat zijn om in te loggen om hun netwerk thuismap, krijgen ze de “U bent niet in staat om in te loggen om de gebruiker (naam) op dit moment” “Aanmelden bij het account is mislukt, omdat een fout is opgetreden” bericht.
    Dit is wat ik heb te controleren tot nu toe:
    Gebruikers computer zijn gebonden aan de OD-server, ze hebben allemaal de DNS-naam van de server, niet alleen de IP, en de groene stip zijn daar. Als ik typ de DNS-naam onder Apple + K, krijg ik alle aandelen als normaal, dus de DNS-instellingen zijn prima.
    Clientcomputers netwerk instellingen onder DNS wijzen naar het IP van de mini-server.
    de / map Gebruikers heeft een automount met alle OD gebruikers in, dus alle mappen voor alle OD gebruikers in en hebben spul dat de gebruikers al die tijd gebruikt.
    De Login Window schudt ALLEEN na het proberen om verbinding te maken met de gedeelde map, denk ik, want als het een wachtwoord probleem zal afschudden veel sneller.
    Wat moet ik op letten?, ik heb niet op de server helemaal niet, want alles werkt prima.
    Waar moet ik nu kijken? Alle informatie wordt zeer gewaardeerd.
    Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    JaNiintendo

Lol @ Google Translate faal.

Bijdrager
    iep

Heb je ook al eens in de logs gekeken wat die foutmelding zou kunnen zijn?

Bijdrager
    Brainy

Als je dan toch in het Engels wil posten kan je dan niet beter op het officiële Apple forum kijken voor een oplossing

Si tu ne veux pas tu poster alors pourtant dans anglais peux n’améliore pas alors sur officielle Apple le forum regarder pour une solution

Zo’n vertaal machine komt eigenlijk niet eens in de buurt van wat het moet vertalen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.