2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    stef

netwerk G3’s

hallo allemaal,

ik heb een wild plan en was benieuwd of ik het eventueel zou kunnen realiseren:P

ik heb het volgende: 1 imac 600Mhz (10.3) en 1 iMac 233 Mhz (9.1) (bevinden zich allebei in een kamer)

nou heb ik een aantal opties/vragen/( wilde plannen)
    als eerst wil ik tussen deze macjes een soort van netwerkje aanleggen, dat ik dus gewoon bestanden kan uitwisselen (ook omdat de ene een kapotte cd-lade heeft, zie eerder draadje) –> kan dit met een gewone ethernet kabel tussen de computers, of een usb kabel??

en wat zijn hier evt. voor kosten aan verbonden???

en als ik dit draadloos zou willen doen, omdat ik onze iMac 600Mhz in de woonkamer ook bij het netwerk wil betrekken, heb ik dan gewoon twee van die usbstickies nodig ofzo???

volgende plan:

nu wil het meteen allemaal maar op het internet aansluiten, we hebben thuis een router (gewoon vast) van sitecom, kan ik hier verder nog wat mee (boven op mijn iMac 233 Mhz internetten) en welke kosten brengt dit dan met zich mee???

zoals je wellicht al vermoede ben ik een complete newbie op dit gebied:p

maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen

nog een fijne avond en alvast bedankt,

Stef

Bijdrager
    reactor

Om die twee Macs te verbinden is een ethernet crossover-kabel nodig (modernere Macs kunnen ’t met een gewone ethernet kabel). Kosten 3 meter kabel ± €5,-

Via ‘wired’ USB ken ik niet, ‘wireless’ USB schijnt op de Mac een ramp te zijn.

Uitkomst is dan de router, met normale (niet cross) ethernet kabels de zaken verbinden. Kosten afhankelijk van de lengte ± €25 voor 25 meter, ± €15 voor 10 meter.

Of zelf kabeltjes maken ± €0,50 per meter kabel, stekkertjes ± 0,50 p/st, krimptang ± €10,-
    Kost je eerste 20 meter kabel €21,- en elke volgende 20 meter €11,- 8)

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.