6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Netwerk – Apple met PC (router achter de Apple)

Goedemorgen,

Hoe stel ik een netwerkverbinding in op de APPLE (10.3.9) en de PC (XP) met de router tussen de Apple en het Modem (@home)???

Kan iemand dit misschien schematisch weergeven (evt via n link)? K ben al wezen zoeken enzo, als ik de PC aansluit nadat ik de wizzard heb gebruikt om de routerinst. heb gedaan blokkeert het internetgebeuren.

De router is van Draytek – Vigor 2200X

Bijdrager
    wilko
    Bijdrager
    fozzy

ja..google.daar heb k al gezocht maar da’s n speld he..kon zijn dat iemand op t forum ergens iets schematisch binnen bereik had voor me..
    :innocent:

Bijdrager
    denzione

http://www.apple.com/nl/smallbusiness/mac_pc/tutorials.html

en dan het 4e pdfje:

“Bestanden uitwisselen tussen een Mac en een pc via een crossoverkabel”

? ik zocht het zelf ook, heb het nog niet gelezen maar misschien kun je er iets mee.

Bijdrager
    denzione

nee das t niet echt geloof ik…

ik zoek ook zoiets, ik heb een vaste pc, die ik wireless (ik heb wireless) kan bereiken als een server, op inloggen en bestanden van kan halen en opslaan. Dus eigenlijk gebruiken als een wireless punt waar ik een hoop GB’s kwijt kan, hoeft niet te dienen als FTP ofzo…

iemand die er verstand van heeft en onze vragen ook WIL beantwoorden?

zou me flink helpen want de bovenstaande GOOGLE hint werkt niet echt voor me.

thanks alvast!

den

Bijdrager
    fozzy

In dit voorbeeld gaan ze dus uit van Handmatige invulling van je IP adres, maar bij home, of welke andere provider ook (denk ik) krijg je het ip adres van de server. Wat moet je dan allemaal instellen op de PC (XP) om die ook in het netwerk te zien? De Apple draait prima via de Router van Draytek.

T gaat me dus om de instellingen op de PC die onder XP draait, waar moet ik de instellingen doen om die in het netwerk te hangen? Het is NIET draadloos hier.

Fozzy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.