14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    eeg

Netwerk

Goedemorgen, ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem met mijn wifi netwerk. Zoals jullie merken werkt het nu prima want ik kan dit bericht plaatsen. Alleen als mijn Macbook, nadat ik klaar ben, in de sluimerstand gaat en ik daarna weer op internet wil staat mijn netwerknaam er nog wel maar ben ik mijn Wifi verbinding kwijt. Dan geeft hij aan dat mijn Wifi geen IP-adres heeft en geen internetverbinding tot stand kan brengen. Als ik dat mijn macbook afsluit, mijn Ziggo router reset en alles weer opstart doet tie het weer. Ik heb Ziggo al gebeld, die gaf aan de router te resetten, dan zou het weer moeten werken. Maar nee……… Iemand een idee hoe dit kan en vooral hoe ik dit op kan lossen. Thanks alvast !
    PS : Ik heb wat schermprinten gemaakt maar ik weet niet hoe deze in te voegen…haha (amateur)

Bijdrager
    fred44nl
    eeg op 17 januari 2016

Ik heb wat schermprinten gemaakt maar ik weet niet hoe deze in te voegen…haha (amateur)

net onder “Jouw reactie” staat een rijtje met opties.
    één daarvan is “Img” en als je daarop drukt en de aanwijzingen volgt, dan kun je afbeeldingen toevoegen.
    let er wel op dat vóór en ná elke link ook inderdaad [ img ] en [ /img ] staat (zonder spaties).

Bijdrager
    eeg

Bijdrager
    eeg

Bijdrager
    SunKeeper

Als dit probleem blijft en je hebt verder geen apparaten gekoppeld (bedraad) aan je modem/router van Ziggo dan is er iets niet goed daarmee.

Dan kun je het beste nogmaals bellen en vragen of ze modem/router willen vervangen.

Als je het zelf verder wilt testen kun je een eigen router eraan koppelen en die DHCP laten doen. Op het moment dat dan de internetverbinding wegvalt zonder dat je Mac aangeeft geen IP-adres te hebben, (gateway-IP voor de router valt dan weg) ligt het sowieso in de modem/router van Ziggo.

Bijdrager
    eeg

Alle andere apparaten zoals iPads, iPhones, playstation aangesloten op dit netwerk werken wel prima via Wifi. Kan dat kloppen dan SunKeeper, of is dit wel vreemd ??

Bijdrager
    fred44nl

schakel Wifi eerst uit.
    verwijder/rename de volgende bestandjes:

NetworkInterfaces.plist
    com.apple.airport.preferences.plist
    com.apple.network.identification.plist
    preferences.plist

ze staan in:
    Macintosh HD / Bibliotheek / Preferences / SystemConfiguration

herstart de MacBook / iMac.
    en schakel Wifi weer in.

Bijdrager
    SunKeeper
    eeg op 17 januari 2016

Alle andere apparaten zoals iPads, iPhones, playstation aangesloten op dit netwerk werken wel prima via Wifi. Kan dat kloppen dan SunKeeper, of is dit wel vreemd ??

Nee, dan is het wel vreemd.

Dat er meer apparaten zijn zeg je nu pas. Probeer bovenstaande aangegeven oplossing even.

Bijdrager
    eeg

Het lijkt gelukt ! Thanks allemaal !!

Bijdrager
    eeg

Helaas toch niet, weer valt WiFi uit. Ik tik dit nu op iPad. Iemand nog een idee hoe het kan dat WiFi op MacBook steeds wegvalt ?

Bijdrager
    iep

Ziggo modem in bridge modus laten zetten en een eigen router met wifi kopen. Er zijn heel veel verbindingsproblemen met die routers van Ziggo welke je alleen op deze manier oplost.

Bijdrager
    eeg

ok Iep, ookal hebben we alleen een probleem met de Macbook ? Alle andere apparaten draaien prima op hetzelfde netwerk …….

Bijdrager
    MacModus

Het meest eenvoudige is, bij systeemvoorkeuren / netwerk, je wifi netwerk verwijderen!
    >>> Gewoon doen

Daarna je MacBook echt helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.
    Vervolgens een nieuw wifi netwerk aanmaken bij systeemvoorkeuren / netwerk.

Dit geheel kost je nog geen 2 min en in 9 van de 10 gevallen is je probleem opgelost.

Bijdrager
    iep
    eeg op 17 januari 2016

ok Iep, ookal hebben we alleen een probleem met de Macbook ? Alle andere apparaten draaien prima op hetzelfde netwerk …….

Dat lijkt meer mazzel te zijn. Zoek maar eens rond, de spullen van Ziggo staan niet bepaald bekend om hun goede wifi…al sinds jaar en dag niet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.