4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    djjns

netwerk

Beste medeforummers,

misschien bestaat hier al een topic van, maar ik heb geen idee waar te zoeken.
    Ik beschrijf eerst even mijn computer setup:

Ik beschik over een macbook pro met 2 externe harde schijven.
    Op deze 2 externe harde schijven, staan al mijn films, muziek en foto’s.

Omtrent iTunes, staat de iTunes media map gelokaliseerd op één van de externe harde schijven.
    Ik had nu graag de mogelijkheid gehad overal met mijn macbook heen te kunnen, zonder steeds weer opnieuw de harde schijf mee te moeten verhuizen om mijn muziek te beluisteren, films of foto’s te bekijken.
    Ik ben eveneens bezig met alles in iTunes deftig te benoemen en dergelijke en het zou wel fijn zijn, moest ik hiervoor niet steeds met de laptop in de onmiddellijke buurt hoeven te zijn van de harde schijven.
    Dus de bedoeling is dat ik de content van de externe schijven kan raadplegen met de computer, zonder deze steeds te moeten inpluggen, een usb stick te moeten gebruiken of een deel van de content te kopiëren naar de harde schijf van mijn computer.

bovendien zou het heel erg fijn zijn moest er een mogelijkheid bestaan al deze content eveneens af te kunnen spelen via DLNA.`
    Ik lees vanalles over NAS schijven enzo, maar weet in de verste verte niet hoe er aan te beginnen.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Targaryen

Als het vooral iTunes is, waar je mee kampt, waarom geen abonnement nemen op iTunes Match? Heb je al je muziek altijd en overal ter beschikking…:)

Bijdrager
    djjns

Het probleem is, dat het niet enkel over iTunes gaat:)

Bijdrager
    Targaryen

Dat begreep ik, vandaar dat ik zei ‘vooral’… Het is in elk geval een oplossing voor een deel van je probleem.

Als je die harde schijven wilt blijven gebruiken, kun je ze eventueel aan een Airport Extreme hangen en ze dan als netwerkschijven installeren. Dan kun je ook aan je data via een thuisnetwerk. Die NAS waar je het over hebt is ook een optie. Ik weet alleen niet of een NAS ook buiten je thuisnetwerk; vanop afstand beschikbaar is. De mijne staat gewoon thuis en ik gebruik ‘m voor Time Machine back-ups voor alle Macs hier in huis. Zo’n NAS hang je aan je router of modem met een LAN-kabel (zo werkt het hier thuis bij mij) en dan fungeert die NAS als draadloos netwerkstation waar al je content op bewaard wordt.

Misschien dat iemand anders hier kan bevestigen of je je NAS kunt bereiken wanneer je niet verbonden bent met hetzelfde netwerk. Anders ben je er ook niets mee, want dan kun je op verplaatsing niet aan je data.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.