8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

Netvoeding iPad Pro (11 inch)

Ik heb een nieuwe iPad Pro (11″) en de netvoeding heeft een Thunderbold (USB-C) aansluiting. Ik heb ook wat extra kabeltjes gekocht waaronder USB naar USB-C zodat ik ook andere opladers zou kunnen gebruiken eventueel. Nu werkt geen enkele andere oplader anders dan de originele Apple oplader die bij de iPad Pro zat. Klopt dit? Kan ik alleen maar opladen via de originele oplader?

Is het dat m’n andere opladers wellicht niet voldoende vermogen leveren? Zou ieder andere oplader USB-C 3.0 wel werken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  iJack.

Bijdrager
    McPim

Je kunt opladen via andere merken opladers, maar dat moet dan wel een USB-C oplader zijn! Een gewone USB adapter levert niet genoeg stroom.

EDIT: Ah, ik zie dat je die laatste zin toevoegde terwijl ik dat schreef. Ja dus, en in principe werkt ieder andere USB-C lader maar er zijn wel verschillen in geleverd vermogen (en dus laadsnelheid).

Bijdrager
    iJack

Dus iedere USB-C oplader zou moeten werken? Ik zie ze in verschillende uitvoeringen maar bijna allemaal 2.0 (15 W) terwijl de originele adapter van Apple 18W levert. Ik vind deze (link hieronder) bv mooi en handig voor onderweg maar deze levert max. 15W. Werkt het dan wel maar duurt het opladen langer dan met een 18W lader?

https://www.coolblue.nl/product/756582/anker-powerport-5-met-5-usb-poorten-en-power-delivery.html

EDIT: Dank McPim, lees net je aanvulling!;-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  iJack.

Bijdrager
    McPim

We typen tegelijk 😉.. Ja, dan werkt het wel maar duurt inderdaad iets langer al is het verschil in dit geval klein. Ik heb er trouwens een zoals die Anker, maar van een ander merk met meer vermogen. Gebruik ik onderweg voor mijn MacBook, ik zal even opzoeken wat het merk is..

… deze: https://www.amazon.co.uk/dp/B078HB4GDG/ref=pe_3187911_189395841_TE_dp_1

Geeft 60W over de USB-C poort! Bevalt uitstekend. Ik dacht dat ik ‘m toen alleen in de UK kon vinden en er dus zelf een eurostekker kabel heb ingeplugd maar misschien is ie ook op andere plekken te koop. Of iets vergelijkbaars van een ander merk.

Bijdrager
    iJack

Top, dank!

Bijdrager
    McPim

Geen ervaring met deze bijvoorbeeld maar die lijkt er erg op. Vaak worden dit soort producten ‘rebranded’ onder verschillende namen verkocht. Hier nog een met een iets bekendere naam en een ander design. Succes!

Bijdrager
    iJack

Dank, inmiddels besteld! (de laatste).

Bijdrager
    McPim

👍🏻

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.