7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WaZoo

netsnoer oplader powerbook probleem

hoi

na mijn eerste pb is nu ook mijn tweede aan de beurt, wat ik/we ook proberen de boel laadt niet meer op:(

ik heb al van alles als zoekwoord geprobeerd in het forum, maar helaas, vandaar mijn eerste post…

de eerste is een ti en de tweede een alu, heeft iemand hierop een reactie? ik heb me helemaal suf gedraaid en (subtiel) getrokken aan die oplader, beide opladers uitgewisseld, maar mijn enige conclusie nu is een soldeer-loslaat-probleem op het bord, of software-matig…want het is wel HEEL erg toevallig dat ze er allebei mee ophouden, toch?

alvast bedankt!

Bijdrager
    WaZoo

euh….help?
    of is iedereen aan het eten?:)

Bijdrager
    obidos

Wazzo

Dit is inderdaad een zwak punt van de PB heb er zelf ook last van, elke keer als ik het snoertje in mijn Pb stop draaien/drukken totdat het lamje oplicht.
    Heb soms het gevoel dat het niet meer lukt …en dan plots weer contact dus ik denk dat het geen software probleem is

Bijdrager
    janvanes

Ik heb ook al diverse Apple-adapters “versleten”, als je daar bij zo’n constructiefout van kunt spreken. In het stekkertje zit een piepklein rond printplaatje gepropt met daarop led’jes voor de lichteffecten, en dan ook nog een ferrietkraal voor ontstoring, en een wat primitieve trekontlasting. Door de uitgeoefende krachten gaan de haardunne kabeltjes die in dat stekkertje zitten, op een gegeven moment onderbrekingen vertonen.

MacAlly verkoopt voor de Apple PowerBooks en iBooks compacte en redelijk geprijsde alternatieven – misschien iets minder mooi, maar wel degelijk. Zie bijv. http://www.macstuff.nl

Bijdrager
    janvanes

Ik heb ook al diverse Apple-adapters “versleten”, als je daar bij zo’n constructiefout van kunt spreken. In het stekkertje zit een piepklein rond printplaatje gepropt met daarop led’jes voor de lichteffecten, en dan ook nog een ferrietkraal voor ontstoring, en een wat primitieve trekontlasting. Door de uitgeoefende krachten gaan de haardunne kabeltjes die in dat stekkertje zitten, op een gegeven moment onderbrekingen vertonen.

MacAlly verkoopt voor de Apple PowerBooks en iBooks compacte en redelijk geprijsde alternatieven – misschien iets minder mooi, maar wel degelijk. Zie bijv. http://www.macstuff.nl

Bijdrager
    WaZoo

dank voor jullie antwoord (altijd lekker om te weten dat je niet de enige bent:)

maar janvanes, welke adapter moet ik dan hebben? jouw deeplink is een beetje breed hehe

Bijdrager
    WaZoo
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.