7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Cursor

[Opgelost] netsession_mac moet worden bijgewerkt?

Eens in de zoveel tijd verschijnt een melding dat “netsession_mac” moet worden bijgewerkt voor toekomstige versies van macOS met een verwijzing naar https://support.apple.com/nl-nl/HT208436

In de Thuismap > Applications zit een map “Akamai” met daarin o.a. “netsession_mac”, maar ook “Akamai NetSession Uninstaller.app”.

Wat zal ik missen als ik “Akamai NetSession” ga uninstallen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hier kun je lezen waar het voor is (dat gaat wel over Windows, maar het lijkt me sterk dat het op een Mac veel anders is). De vraag is: hoe komt het op je computer? Met andere woorden: welk ander programma dat je wellicht wél actief gebruikt, heeft het geïnstalleerd?

Wat je natuurlijk kunt doen, is gewoon de boel eraf gooien. Als je later iets tegenkomt dat zegt dat het dit programma nodig heeft, kun je allicht zien hoe je het er weer op kunt krijgen.

Bijdrager
    Cursor

Dankje Jakko. Was dat artikel ook tegengekomen en werd er niet echt wijzer van. Geen idee waar het programma vandaan komt. Heb ooit schermdeling gedaan met Apple support. Zou het verder ook niet weten. Je hebt gelijk: de boel eraf gooien. Later zien we wel weer verder.

Moderator
    Night

Waarschijnlijk heb je Adobe software geïnstalleerd op je Mac. Een deel van de Akamai Download Manager (wordt gebruikt voor een sneller en stabielere download van updates) lijkt nog 32-bits te zijn terwijl de rest wel 64-bits is. Vandaar de ‘fout’melding. Je kan het (zoals hierboven al gezegd) gewoon zonder problemen de-installeren. Adobe geeft dat ook aan op zijn eigen forum.

Bijdrager
    Cursor

OK Night, dat zal het zijn: Adobe. En bedankt voor de link naar het Adobe forum. Het raadsel is opgelost. Opgeruimd staat netjes.

Bijdrager
    Cursor

Het was inderdaad Adobe:

Moderator
    Night

👍

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.