20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    utah62

Netgear router Dead or Alive?

Heb de laatste maanden zeer veel problemen met mijn Netgear wgr614 router met Ziggo. Volgens Ziggo ligt het aan de router. Wel aannemelijk wat direct vanuit het modem(Motorola) via de kabel loopt de verbinding wel goed.

Echter in mijn ogen doet een router het wel of niet, maar bij mij dan weer wel en dan weer niet.

Ik heb zojuist een schermopname gemaakt op mijn iMac van de netwerk instelling op mijn Mac. Zie hiervoor volgende link: Netgear

Is mijn Netgear echter aan vervanging toe of is het een kwestie van de juiste instelling?

Bedankt voor jullie advies.

Bijdrager
    Pieterr

Het is mij niet helemaal duidelijk of je zelf ergens op aan het klikken bent in het filmpje.

Als dat niet het geval is, dan ziet het er niet lekker uit.

Bijdrager
    michelvdb

Zit aan beide uiteinden, Mac en router, de Ethernetkabel goed vastgeklikt?
    Zijn de contacten schoon?
    Heb je een andere kabel om te proberen?

Bijdrager
    utah62

Neen ik klik nergens op, laat alleen de schermopname lopen. Dat is nou juist het vreemde, de ene keer wel en de andere keer geen verbinding.

Wil er wel zeker van zijn dat als ik een Airport Express koop, deze problemen voorbij zijn.

Bijdrager
    Goodheart

Zo te zien is je Netgear gaar. Bij het direct aansluiten aan je modem heb je dezelfde kabel gebruikt? Dan kunnen we die uitsluiten als storingsbron, en wordt het tijd voor een andere router. Linksys misschien?

Bijdrager
    utah62

Tja ben bang dat de router het na 5 jaar bijna begeven heeft. Linksys? Heb er 3 op mijn lijstje staan: Linksys E3000, WRT610N of de Apple Airport Extreme.

Zegt u het maar.

Bijdrager
    utah62

Ben er uit, het wordt de nieuwe Linksys E3000.
    € 99,- ex btw bij Staples.

Bijdrager
    PvdO

Als je een Airport Express haalt heb je voor 79 euro een heel vrijstaand huis van internet voorzien als je hem tactisch ophangt… Fantastische dingen.

Bijdrager
    utah62

Als je een Airport Express haalt heb je voor 79 euro een heel vrijstaand huis van internet voorzien als je hem tactisch ophangt… Fantastische dingen.

Kan ik de Airport Express dan gebruiken als alternatief voor een router? Ik heb 1 bekabelde iMac en 2 draadloze laptops (windows).

Het modem van Ziggo staat in de meterkast in de garagge, waarschijnlijk geen tactische plaats?

Bijdrager
    Pieterr

Niet helemaal. De AirPort Express heeft geen extra ethernetpoorten. Je kunt dus niet je iMac bekabeld aansluiten op de AirPort Express. Wel via WiFi.

Die Linksys E3000 die je noemt is overigens een prima router.

Bijdrager
    michelvdb

Linksys E3000 voor negenennegentig euro? Dat lijkt eerder de E2000 te zijn. De E3000 kost rond de honderdnegenenveertig euro.

Bijdrager
    mark-a-mac
    utah62 op 16 november 2010

Het modem van Ziggo staat in de meterkast in de garagge, waarschijnlijk geen tactische plaats?

Dat maakt niet zoveel uit. Van je modem naar je router leg je als het goed is minstens een Cat5, liever een Cat5e of Cat6-netwerkkabel naar je router. Zulke kabels moeten hun specificaties halen tot 100 meter lengte, zo ver zal de garage niet van je router af zijn.

Bijdrager
    Pieterr

@michelvdb: Dat is een EX BTW prijs. Zie voor meer Linksys E3000 prijzen.

Bijdrager
    michelvdb

Mooi. Ik vind een Belgisch adres waar hij 118 euro moet kosten + 7 euro verzendingskosten. De anderen zitten boven de 120 euro exclusief verzendkosten.

Bijdrager
    Pieterr

Kent iemand trouwens een Belgische website die vergelijkbaar is met http://tweakers.net/pricewatch/ ?

Bijdrager
    utah62

Zit trouwens ook te kijken naar de E2000, 77,35 incl BTW. Alleen geen USB en 2.4 en 5ghz band tegelijkertijd. Scheelt toch 40 euries.

Helaas valt de Airport Extreme af, gezien het grote prijsverschil of jullie moeten echt overtuigd zijn van de kwaliteit van deze, wat verouderde router.

Bijdrager
    Pieterr

Een goede router heb je jarenlang plezier van. Zonde om daar 4 tientjes op te besparen.

Mijn 2 centen.:lol:

Bijdrager
    utah62

Een goede router heb je jarenlang plezier van. Zonde om daar 4 tientjes op te besparen.

Dus toch maar gaan voor de E3000?

Bijdrager
    michelvdb

Yep. Die is hier troonpretendent met stip voor een meer en meer flippende AirPort Extreme Snow, de laatste ufo.

Bijdrager
    utah62

Gisteren de Linksys Cisco E2000 geïnstalleerd en moet zeggen tot nu toe niets dan lof. Wordt vervolgd.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.