9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

Netgear n600 draadloze router probleem…

vanmiddag hebben me ouders een router gekocht voor de wi fi
    Maar ik ben er al de hele dag mee aan het werk om dat ding aan de praat te krijgen…..

Ik heb de installatie CD er in gedaan en een aantalkeer geprobeert om de router aan de praat te krijgen.
    het probleem is:

Hij pakt alle connecties wel volgens de router, maar op me BlackBerry, herkent hij het netwerk wel maar, als ik het wachtwoord enz,, invoer, dan krijg ik geen bereik/internet(ik sta er 10 cm naast).

En als ik alles exact doe volgens de CD, dan komt er nog een probleem, ik als ik de Computer>Router>Modem heb die volgorde krijg de computer zelf geen internet…. vreemd of niet?

Doe ik iets verkeert?, ik heb alles exact gedaan zoals de CD, of toch niet…:innocent:

Weet iemand waar het aan kan liggen, of me er meer informatie kan vertellen.

Bijdrager
    Volkie

Ik ken de Netgear zelf niet maar kan het dat deze alleen N netwerk uitstraalt wat je Blackberry niet aankan (wellicht tot maximaal G netwerk)? Of doet hetzelfde probleem zich ook met andere devices voor en zo ja, welke?

Bijdrager
    jesper211232

dit kan hij uitzenden:
    Standards

IEEE® 802.11 b/g/n 2.4 GHz
    IEEE 802.11 a/n 5.0 GHz
    Five (5) 10/100/1000 (1 WAN and 4 LAN) Gigabit Ethernet ports with auto-sensing technology
    IPv6 compliant (Internet Protocol Version 6)

Bijdrager
    Obi

Je hebt de cd niet nodig om de router te configureren. Via je webbrowser heb je volledige controle
    en instelmogelijkheden van je router. Misschien dat je de router wel eerst fysiek moet verbinden met de computer voor de eerste instellingen.

http://192.168.1.1/

Ik neem aan dat je de laatste firmware hebt geinstalleerd?

Misschien kun je het beste een ‘factory reset’ geven en vanaf nul beginnen.

De support pagina:

http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/13608

suc6

Bijdrager
    jesper211232

Dankjewel Obi,

Ik heb al een factory reset gedaan.
    en de support pagina ook doorgekeken…..
    Maar ik vind het genoeg ik ga terug naar de MM en ga een nieuwe/andere kopen.

Bijdrager
    TheBigZ

Voor dezelfde prijs heb je een Linksys E3000 of E3200 met dezelfde mogelijkheden.
    (Ik vermoed overigens dat die Netgear ook best aan de praat te krijgen is.)

Bijdrager
    jesper211232

dat vermoed ik ook…. maar hoe?

Ik ga zo naar de MM dus ik kom terug met een nieuwe router, mischien ook niet….

Bijdrager
    Goodheart

De laatste weken heb ik een paar keer zo’n N600 ge├»nstalleerd bij klanten, en ik was altijd aangenaam verrast over hoe makkelijk dat gaat, ook vanaf een Macbook Pro. Ik ben toch heel benieuwd wat er bij jou misgaat, want moeilijker dan het ding aansluiten en inloggen op het webinterface hoeft het niet te zijn.

Bijdrager
    jesper211232

Ik heb hem terug gebracht…..
    en een sitecom 300mps X4 gehaald.
    Wat ik vergeten te vertellen was is dat de doos (volgens mij) al een keer is open geweest. van de n600
    de sitecom x4 heb ik met gemak geinstralleerd en heb op de 3de verdieping nog makkelijk bereik.(op me Blackberry)

Wat er mis ging was: hij maakte geen bereik met de Blackberry en met de Ps3 en, de computer waar de modem/router op waren aangesloten had zelf geen internet meer.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.