11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    @win

Netgear en geen internet

Ik heb een probleem als ik verbinding maak bij anderen via een netgear. Ik heb dan geen toegang tot internet op mijn mac book Pro en op mijn iPad 2. Het vreemde is dat ik wel internet verbindeing heb via mijn iphone 4.

Weet iemand wat het probleem is. Ik heb al gegoogled en via onemorething, maar heb nog geen antwoord gevonden. Het vreemde is dat ik wel verbinding heb op mijn iphone en op de andere apparaten dus niet.

Bijdrager
    johnkeates

Heeft je iP4 niet geowon 3G internet op dat moment..?

Bijdrager
    @win

nee, ik heb dat gecheck ik heb de vliegtuigmodus aangezet en daarna verbinding gezocht via Wifi. Dus als het goed is gaat dat dan buiten mijn 3G verbinding om, toch?

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat er bij gateway in de TCP/IP instellingen op het moment dat je wifi’t op je iPhone?

Meestal iets als:

192.168.1.1
    192.168.1.254
    192.168.1.123
    192.168.2.1
    192.168.2.254
    192.168.0.1

Bijdrager
    @win

Ik ben nu op een andere locatie dus doe het even uit mijn hoofd. Maar er staat ik dat dit: 192.168.1.1. Op de macbook heb ik het laatste cijfer gewijzigd in een 4. Want dat heeft geloof ik te maken met de ranche waarin de IP adressen worden gegeven.

Bijdrager
    Goodheart

Heb je bij anderen wel toegang als er geen Netgear maar bijvoorbeeld een Linksys router staat. Ik neem aan dat je thuis wel draadloos verbinding hebt?
    Normaal gesproken krijg je via de router een IP-adres, en hoef je dat niet zelf in te stellen. Kun je eens bij Netwerkvoorkeuren kijken wat er bij TCP/IP staat?

Bijdrager
    @win

Ik heb thuis inderdaad draadloos via de timecapsule. Ik heb overigens op een gegeven moment bij de netgear situatie zelf een ip toegevoegd. Dezelfde nummers, maar de laatste een andere. Ik ben niet op de plek en kan dus ook niet even kijken. Gaat me volgende week wel lukken. Maar alvast bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    @win

Ik denk toch dat het wacht die we invoeren niet klopt. weet iemand hoe ik het wachtwoord kan achterhalen. In de webbrowser kan ik wel het wachtwoordwijzigen, maar hij geeft aan dat het oude wachtwoord niet goed is.

zoals ik al zei, kan ik via mijn iPhone wel op internet via de Netgear. Weet iemand hoe ik op mijn iphone het wachtwoord kan achterhalen.

Bijdrager
    @win

antwoord op de vraagvan goodheart:
    Wat zou er moeten staan bij TCP/IP

Bijdrager
    johnkeates

Gezien je router te bereiken is op 192.168.1.1 en het een apparaat van dit tijdperk is ga ik er van uit dat het gewoon netwerk 192.168.1.0/24 voor je regelt.

Dat betekent:

Subnet: 255.255.255.0
    Router/Gateway: 192.168.1.1
    DNS Server: 192.168.1.1 en 8.8.8.8

Je eigen IP kan van alles zijn 192.168.1.X waarbij X een vrij adres moet zijn. 192.168.1.1 en 192.168.1.255 zijn bezet, maar elk ander adres zou moeten werken. Kies bijv. iets tussen de 192.168.1.210 en 192.168.1.240 uit, dan zit je meestal op een ongebruikt adres.

Bijdrager
    Goodheart

Als je beveiliging via WPA gaat, moet je het wachtwoord kunnen zien in de draadloze instellingen van die netgear. Maar als je zegt dat je iPhone automatisch verbinding heeft, heb je ooit het juiste wachtwoord ingevoerd, of het netwerk is niet beveiligd. Het zou wel prettig zijn als je zo compleet mogelijke informatie geeft.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.