12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

netgear bereik uitbreiden

op het forum niet echt een sluitend antwoord gevonden dus daarom toch deze vraag:

Thuis hebben we een netgear in de bureau (boven) staan. Helemaal beneden hebben we geen bereik. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel bereik krijg beneden. Kabel trekken is geen optie, airport ook niet want de netgear ondersteund geen wds (of kan dit op een of andere manier wel)

-Sam heijens

Bijdrager
    sypie

Het kan soms een kwestie zijn om een draadloos apparaat net iets anders neer te zetten of de antenne(s) net iets anders te richten.

En wat natuurijk ook belangrijk is: wat gebruik je beneden om je wifi op te vangen? Is dat een USB stick of een (pc(mc)i(a))kaart?

En: is er geen open source firmware voor jouw wifi? Anders zou je op die manier nog een truucje uit kunnen halen om je zendvermogen omhoog te gooien.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”sypie”

Het kan soms een kwestie zijn om een draadloos apparaat net iets anders neer te zetten of de antenne(s) net iets anders te richten.

staat al zo laag mogelijk en antenne recht naar beneden

”sypie”

En wat natuurijk ook belangrijk is: wat gebruik je beneden om je wifi op te vangen? Is dat een USB stick of een (pc(mc)i(a))kaart?

dat ik een windows laptop met ingebouwde draadloze chip.

”sypie”

En: is er geen open source firmware voor jouw wifi? Anders zou je op die manier nog een truucje uit kunnen halen om je zendvermogen omhoog te gooien.

dat moet ik eens bekijken!

als iemand iets weet om het signaa te versterken door middel van een bakje dat ik moet kopen is het ook goe dhoor, ik ga alleen niet wéér een nieuwe router kopen

Bijdrager
    sypie
    ”samheijens”
    ”sypie”

staat al zo laag mogelijk en antenne recht naar beneden

Recht naar beneden zegt echt niet altijd dat het signaal ook naar beneden gestuurd wordt. Kijk maar naar grote radio zendantennes, deze staan altijd verticaal terwijl de stralen horizontaal bewegen.

Bijdrager
    SeaTrue

ik zal hem schuin zetten:P

Bijdrager
    SeaTrue

niemand anders een idee van een of ander apparaatje?

Bijdrager
    benj1989

ben je al gaan kijken in de opties?
    meestal kan je daar je snelheid enzo configureren
    door het trager te zetten is er meestal een groter bereik (of soms is er zelfs een optie voor het bereik)

Bijdrager
    SeaTrue
    ”benj1989″

ben je al gaan kijken in de opties?
    meestal kan je daar je snelheid enzo configureren
    door het trager te zetten is er meestal een groter bereik (of soms is er zelfs een optie voor het bereik)

nee dit is geen optie (in het menu)

Bijdrager
    benj1989

nope door ip van de netgear in te vullen

Bijdrager
    SeaTrue
    ”benj1989″

nope door ip van de netgear in te vullen

jaja had ik door :lol:

er staat nergens iets waar je de snelheid al dan niet het bereik kunt regelen

Bijdrager
    benj1989
    Bijdrager
    SeaTrue

ben eventjes lang de fnac gereden om eventjes te kijken wat ze daar hadden. Een range extender voor 100€, pff veel geld, en ook van die hom eplugs die elk 100€ of meer kosten.

Is er geen voordeliger oplossing

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.