16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    mrdavidoff

Netflix werkt niet onder Sierra

Hoi, op mijn iMac met Lion is het geen probleem, maar onder Sierra werkt Netflix niet.
    Krijg de hele tijd de rode strandbal.
    Safari,voorkeuren,beveiliging,plugin instellingen staat Netflix aangevinkt.
    Onder firefox,chrome is er geen probleem met Netflix.

Iemand een idee hoe dit op te lossen onder Sierra.
    BvD.

Bijdrager
    Furbz

Ik heb hier geen verstand van, maar zou t Silverlight (update nodig) kunnen zijn?

Bijdrager
    Bugsy

Netflix werkt hier probleemloos met Si├źrra. Als iets in safari niet werkt en in een andere browser wel is er een dikke kans dat je een plug-in moet aanzetten

Bijdrager
    Shmoo

dikke kans dat je een plug-in moet aanzetten

Juist andersom. Plug-ins uitzetten

Netflix werkt gewoon out of the box, daar hoef je niets voor te installeren maar de kans is natuurlijk aanwezig wanneer jij allerlei plug-ins/extensies activeert dat deze in conflict komen met Netflix.
    Ik denk aan een AdBlock of Privacy script, mogelijk een extensie die zoekt naar het downloaden van filmpjes.

Bijdrager
    mrdavidoff

nog steeds niet gelukt.Heb gen plugins geïnstalleerd. Geprobeerd met/en zonder silverlight.Geen effect.
    Netflix blijft om de plugin……Microsoft Silverlight moet zijn ge├»nstalleerd om deze titel te kunnen afspelen.
    Installeer de Microsoft Silverlight-plug-in.

Heb Sierra 10.12.4

Blijft toch vreemd…..:)

Bijdrager
    Bugsy

Toch maar eens silverlight aan zetten dan he. Als Netflix daar om vraagt, zou ik doen wat Netflix vraagt. Het schijnt voor te komen dat Schmoo ongelijk heeft

Bijdrager
    koen

Toch maar eens gekeken in Library -> Internet Plug-Ins, en ik heb blijkbaar over de jaren een hele rits aan internet plugins geinstalleerd 8-O

En ja, Silverlight, staat daar ook tussen.

Bijdrager
    Shmoo

Precies die maffe Shmoo begrijpt het helemaal niet en jullie vriendinnen zijn ook allemaal super sexy in bikini bovenop de motorkap van een sportauto!

Screenshots van het systeem van ome Shmoo. De meneer die een teringhekel heeft aan het concept Plugin of Extensie in welke vorm of soort dan ook omdat het altijd een zwakke plek in software achterlaat.

Iets installeren op je computer maar daarna uitschakelen in de browser is niet hetzelfde als helemaal NIET aanwezig zijn op je computer.

Een browser vist (hengelt) alleen maar naar een True or Flase op de vraag of iets aanwezig is en heel soms of dit ‘iets’ ook up to date is, niet op wat jouw persoonlijke voorkeur is. De geavanceerde keuzeoptie in Safari dat jij Silverlight of wat dan ook kunt uitschakelen op bepaalde domeinen zit in de browser gebouwd, daar doet een web developer niets mee want dat is native Safari dat heeft een andere browser mogelijk niet of weer compleet anders gebouwd. Daar kom je als developer ook helemaal niet bij.

Wat je hier ziet gebeuren is waarschijnlijk vooral een site die ziet op de achtergrond dat jij ergens Silverlight op je systeem hebt staan en gaat er dan vanuit dat jij dit wilt gebruiken, anders staat het niet op je systeem. De site ziet niet dat dit waarschijnlijk al 8 jaar op je systeem staat, nooit meer gebruikt wordt en totaal niet up to date is of maar half aanwezig is omdat je alleenn het programma ooit in de prullenmand hebt gegooid waardoor het allemaal niet meer compleet is en functioneert.

Verwijder die Silverlight zooi maar eens helemaal. Compleet verwijderen zodat er geen spoor van achterblijft op je systeem (Safari Cookies verwijderen van Netflix) dan Safari afsluiten en opnieuw opstarten en dan zal je zien dat ook jij gewoon kunt inloggen en op play drukken in Netflix.

Het is 2017 en Netflix is echt wel een modern bedrijf.

Bijdrager
    Shmoo

Om het nog even (over)compleet te maken…

You can use our HTML5 player OR Silverlight to watch Netflix TV shows and movies on PCs running Windows XP or later, and Intel-based Macs running OS X Tiger (v10.4.11) or later.

https://help.netflix.com/en/node/23742

Nondedju nog aan toe!

Bijdrager
    mrdavidoff

Even nog ter info.
    Ik heb net een andere videokaart in mijn systeem laten zetten, iMac 27″,2,93, I7 mid 2010,de mac draait weer als een tierelier,
    Sierra erop gezet, dus het is een heel nieuw systeem zonder toegevoegde extensies.
    Safari, voorkeuren extensies,No extensies,Library -> Internet Plug-Ins No extenties.
    Ik ben het met shoo eens, geen extra zit op mijn spiksplinternieuwe iMac……:)
    Vreemd blijft dat Netflix erom BLIJFT vragen.
    In de tijd dat mijn iMac weg was, mijn oude iMac met Lion speelde gewoon Netflix films ZONDER Silverlight.

Ben benieuwd wat mij nog rest.
    Chat gehad met Netflix,zeiden toch maar Silverlight doen.Zij wisten het verder ook niet.

Bijdrager
    mrdavidoff

Vergeten te vertellen
    Ook alle Safari Cookies verwijdert, nieuwe gebruiker aangemaakt binnen Netflix,Safari afgesloten, opnieuw opgestart en wat blijkt,
    Netflix blijft om Silverlight vragen..hahahhaha
    Etrecheck:Performance: Excellent
    De HD waar alle data opstaan en SSD zijn allebei spiksplinternieuwe nieuw.
    Vreemd blijft dat Netflix om Silverlight BLIJFT vragen.
    Ok, toch net dan maar geïnstalleerd (dus dit is de enigste ext. die ik op mijn systeem heb, en NOG NIXXXXX

Bijdrager
    mrdavidoff

Op veel sites kom ik deze berichten tegen….Netflix verruilt Silverlight voor HTML5 op de Mac
    En Netflix maar vragen om Silverlight te installeren.
    Wat is er toch aan de hand…Het zou *gewoon* zonder moeten werken.
    Waar zit het probleem??

Bijdrager
    mrdavidoff

In Safari wordt Netflix niet afgespeeld in HTML5, maar wordt me gevraagd om Silverlight te installeren.

Als je wordt gevraagd om Silverlight te installeren op je Mac-computer met OS X 10.10 Yosemite in de Safari-browser, kan de HTML5-speler mogelijk niet worden gebruikt op je computer. Volg de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat de HTML5-speler kan worden gebruikt op je Mac-computer.

Klik linksboven in het scherm op het Apple-logo .
    Selecteer Over deze Mac (About This Mac).
    Laat het venster geopend en controleer of je computer het volgende bevat:
    Mac-model van begin 2011 of nieuwer
    OS X 10.10 Yosemite of hoger

Vandaar dat ik silverlight moet installeren, mijn iMac is van 2010 hahhhaahaha
    Maar met Silverlight doet ie het ook niet

Blij dat ik niet op 10 hoog woon ,want anders…(

Bijdrager
    GoeieDag

Want anders… gooi je Netflix naar beneden?8-O

Bijdrager
    Shmoo

In de tijd dat mijn iMac weg was, mijn oude iMac met Lion speelde gewoon Netflix films ZONDER Silverlight.

Wat is dat dan van type (bouwjaar) computer als je deze computer oud noemt? Ik vind een iMac uit 2010 toch ook al behoorlijk oud hoor. ??

Wanneer worden computers eigenlijk antiek. Bij 25 jaar wanneer je subsidie van de gemeente krijgt om ze vooral niet meer naar het milieupark te brengen?

Bijdrager
    mrdavidoff

Ik vind een iMac uit 2010 toch ook al behoorlijk oud hoor.
    Maar de oudjes doen het nog erg goed na wat herstel werkzaamheden…:)

Zie https://www.onemorething.nl/community/topic/scherm-valt-uit-27-imac-mid-2010/#post-2960980

Vanochtend nog een chat gehad met Netflix, alles doorgenomen, conclusie het ligt bij apple.
    Ik laat het ff rusten, kijk verder met Chrome, en hoop dat tzt het *probleem* opgelost wordt.

En naar jou Shmoo, je bijdrage vind ik altijd wel okido. Keep on going.Gewoon geen gezet op de mac met allerlei plugins
    t moet gewoon werken .uit
    Groet David.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.