9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMiniMan

Netflix laat Macbook haperen

Goedenavond allemaal,

Heb sinds lange tijd toch maar weer een abonnement op Netflix genomen.

Na diverse ‘apps’ geprobeerd te hebben, terug naar de browser (Safari) gegaan maar helaas ervaar ik dat wanneer ik Netflix (via Silverlight) een film/serie laat streamen dat mijn Macbook Pro (2008) gaat haperen.

Onder haperen versta ik het haast schokkend opkomen van de programma ‘bar’ (onderzijde scherm) en ook het switchen tussen openstaande applicaties verloopt niet zoals het hoort.

Wat kan ik hier tegen doen en misschien interessanter, waar komt dit probleem zo ineens vandaan? Heb nooit problemen zoals deze gehad i.c.m. Netflix, wellicht kunnen jullie er licht op schijnen.

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt toch helemaal geen extensie nodig voor Netflix. Ik heb beide niet, geen Adobe Flash Player en geen Silverlight geïnstalleerd op mijn computer en ik kan gewoon inloggen en content kijken via Safari.

Misschien is het verstandig om dat soort ‘rotzooi’ -software van je computer te weren.

Bijdrager
    MacMiniMan

Ik heb de apps inderdaad niet nodig, maar leek me wellicht fijner om te gebruiken dan de browser.

Apps zijn daarom ook verwijderd (mede omdat ze niet werkten, opent enkel een film in safari dus totaal nutteloze app).

Vreemd dat jij zonder Silverlight kunt kijken, ik neem aan dat hij dan HTML5 als basis voor de speler pakt?

Iemand enig idee hoe ik dit ook voor elkaar kan krijgen/forceren?

Bijdrager
    Niels

Welke versie van OSX draai je? Met El Capitan hoef je iig geen Silverlight te draaien, maar ik kan me herinneren dat dit vroeger wel bodig was met oudere versies van OSX.

Bijdrager
    MacMiniMan

Daar was ik ook van in de veronderstelling, echter blijken dit de minimale vereisten voor netflix op mijn Macbook Pro uit 2008 te zijn.

Soortgelijke (hele begrijpelijke) klacht hier, is dus niet nieuw en bij deze opgelost ;-).

Tock maar eens gaan kijken naar een nieuwer model want Silverlight s*cks!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb Netflix ook een tijdje geprobeerd, maar streamen via app op mijn iPhone naar de chromecast verliep altijd probleemloos.
    Via pc naar cc was altijd drama.

Bijdrager
    LighScan

Je kan Netflix enkel bekijken met HTML5 en 1080p via Safari. Andere browsers zijn maximum 720p en vereisen soms ook extensies (Silverlight bij Firefox). Chrome kan het bvb wel zonder extensies (HTML5), maar maximum 720p.

Bijdrager
    MacMiniMan

LightScan,

Als je mijn post gelezen had, wist je dat je bewering niet juist is :-).

Zie links voor requirments, mijn MBP is gewoon ‘te oud’ om HTML5 via Netflix te gebruiken.

YouTube en overige zaken spelen wel gewoon af in HTML5.

Bijdrager
    MacMiniMan

Woops; ik zie nu pas dat de eerste link uit mijn post van de 26e niet is geplaatst.

Alsnog: Netflix HTML5 vereisten Macbook Pro

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.