20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

Netflix en AppleTV2

Ik kijk al lang netflix via mijn appleTV2 en het heeft altijd prima gewerkt. Sinds deze week werkt het ineens niet meer, er is niets veranderd en ik kan netflix gewoon opstarten maar krijg steeds het bericht dat Netflix op dit moment niet beschikbaar is en dat ik het later opnieuw moet proberen. Op m’n iPhone of iPad werkt het gewoon, alleen op de Apple TV2 niet meer.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan er niet zinnigs over zeggen, behalve dat het hier wel werkt op de Apple TV 3.

Bijdrager
    T-sec

Heb je al een reboot van je ATV geprobeerd?

Bijdrager
    densing

zoals T-sec zegr: reboot en alles werkt weer

Bijdrager
    tinus_omt

Als je het niet voor elkaar krijgt heeft Netflix heel goede chatsupport via de website.

Bijdrager
    iJack

Reboot, nieuwe versie van firecore, extra check alle instellingen, chat met Netflix, niets helpt. Inmiddels via twitter gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Geen oplossing gevonden zover…

Bijdrager
    microtje

hier bij mij geen probleem op apple TV2:angel:

Bijdrager
    KarelWillem
    iJack op 09 november 2014

Reboot, nieuwe versie van firecore

Wees niet verbaasd dat je probleem daarin zit.

Steeds vaker wordt streaming televisie geblokkeerd door een jailbreak.

Bijdrager
    iJack
    KarelWillem op 10 november 2014
    iJack op 09 november 2014

Reboot, nieuwe versie van firecore

Wees niet verbaasd dat je probleem daarin zit.

Steeds vaker wordt streaming televisie geblokkeerd door een jailbreak.

Helder maar hij heeft het altijd netjes gedaan. De nieuwe versie van FC heb ik er pas opgezet toen het probleem van Netflix er al was.

Bijdrager
    ikFoppie

@ijack. Ik neem aan dat je nog geen oplossing hebt gevonden…. Ik probeer het nu op te lossen door de standaard instellingen terug te zetten (dat duurt blijkbaar wel even).

Verder al van alles geprobeerd: netwerk uit en aan, ATV uit en aan (tegelijk met het netwerk), internet via 3G van mijn telefoon. Ik heb dit probleem sinds donderdag/ vrijdag. Een update van de Netflix app doen ze denk ik zonder dat wij het merken, omdat hij er ook opeens bij stond zonder iets te doen. Weet iemand of daar versies van te controleren zijn?

Als laatste redmiddel zou een alternatief voor de ATV voor mij denk ik noodzakelijk zijn. Heeft iemand een tip, behalve de ATV3?

Bijdrager
    iJack

@ikfoppie Nee, inderdaad nog geen oplossing gevonden maar ik blijf zoeken, misschien alles terug naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen. Het kan toch niet zo zijn dat we het niet meer aan de praat krijgen…

Bijdrager
    ikFoppie

@ijack. bij Netflix konden ze me alleen doorverbinden met de IT afdeling als ik op de laatste versie van ATV zit. dat wil ik natuurlijk niet….

ze houden bij welke apparaten een storing geven, dus ik meld het zometeen opnieuw.:) als ze genoeg meldingen hebben, dan gaan ze er iets aan doen.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet. ATV blijft hangen (zwart beeld op TV en lampje op ATV blijft aan). restore doe ik niet, want dan mis ik xbmc.

ik vond dit:
    Looks like restore did fix the netflix and software issue. Using Itunes to restore it put software version 6.0.2 on the apple tv. For those of you that had xbmc with version 4.4.4 you will need to downgrade your version from 6.0.2 to version 5.3. There is currently no jailbreak for 6.0.2. SeasOnPass is the easy to use and will jailbreak/downgrade your apple tv all at once. Allowing you to install xbmc using Nito. SeasOnPass kept giving me an error on the firmware restore but it is possible to get around it. It shouldn’t give you any errors but if it does let me know and I will help you get around it.
    op https://discussions.apple.com/thread/5831031

ik ga eens zoeken of dit echt kan….

Bijdrager
    ikFoppie

:):):):) gelukt!!
    seas0npass gebruikt. niet eerst ATV restored, maar over mijn jailbreak een nieuwe jailbreak uitgevoerd.

ik krijg het FC logo bij instellingen (had ik eerst niet). ik kan zelfs een andere afstandsbediening koppelen!! had ik ook niet.

netflix werkt niet. morgen xbmc erop zetten. nu ff van netflix genieten na al die dagen zonder!! :):)

ben benieuwd naar jouw ervaringen!!

Bijdrager
    ikFoppie

oke, ik kon niet wachten tot morgen.

xbmc staat er nu ook weer op. versie 13.2.

alles werkt weer!

succes en als je iets willen weten, dan hoor ik het graag van je!

Bijdrager
    iJack

@ikfoppie Ik kon ook niet wachten. Ik lees nu je bericht pas anders had ik jouw oplossing ook eerst geprobeerd. Via de ATV2 kon ik ook niet terug naar de fabrieksinstellingen, de boel dus losgehaald en via m’n macbook (iTunes) terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Nu doet hij het weer en kan ik Netflix kijken. Ik kan nu alleen nog geen films streamen vanaf m’n synology NAS dus moet morgen seasonpass er weer overheen. Je hebt dus alleen maar seasonpass eroverheen gezet? Hoe heb je dat precies gedaan?

Bijdrager
    ikFoppie

@ijack. ik heb gedaan wat hier staat: http://support.firecore.com/entries/387605-Jailbreaking-101-Seas0nPass

iTunes heb ik niet nodig gehad (staat wel op de site als vereiste).

Seas0nPass download automatisch de goede IPSW en installeert het op de ATV. ik heb het met een macbook pro yosemite gedaan. ATV met een micro usb kabel aan mijn laptop verbonden en klaar.

daarna met terminal ingelogd op mijn ATV om xbmc te installeren. kreeg ik bij het inloggen een melding: Remote Host Identification Has Changed (met een hele lap tekst over een key is aangepast). dit heb ik hiermee opgelost: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=354258

de installatie van xbmc ging voorbeeldig. zit er nu naar te kijken vanaf mijn sinologie.:)

Bijdrager
    iJack

Seasopass erop, daarna de software van Firecore en de boel draait weer als vanouds!

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    stefanp

daarna met terminal ingelogd op mijn ATV om xbmc te installeren. kreeg ik bij het inloggen een melding:

@ikfoppie seasonpass heb ik geïnstalleerd maar hoe hoe werkt het inloggen met terminal om xbmc te installeren?

Ik ben hier niet echt in thuis….. ik heb pas een gejailbreakte AT2 gekocht maar netflix werkt sinds kort ook niet meer…

Gr.

Bijdrager
    ikFoppie

@stefanp nadat ik de firecore procedure (http://support.firecore.com/entries/387605-Jailbreaking-101-Seas0nPass) had gevolgd, deed netflix het weer. daarvoor gebruikte ik ook een jailbreak, maar netflix werkte opeens niet meer. wellicht heb jij hier ook last van. toen ik seasonpass er opnieuw op had gezet, had ik ook een nieuwere versie van ios.

hier (http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_on_Apple_TV_2) staat hoe je xbmc moet installeren. gewoon kopi├źren en plakken, en dan gaat alles vanzelf. je moet alleen even je IP adres van je apple tv achterhalen.

laat maar weten als er nog iets is.

Bijdrager
    stefanp

Ja het is gelukt! Ik ben er denk ik 4 uur mee bezig geweest:) Super bedankt!

Met de nieuwe versie kan ik ook gelijk mn apple toetsenbord koppelen via bluetooth dus dat is ook gelijk geregeld.

Nu uitzoeken hoe je channel1 / eredevisie live ed. geïnstalleerd krijgt

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.