12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Netflix en Apple TV voor de toekomst

Wat denken jullie gaat er nog wat veranderen aan dat Apple TV gebeuren in zijn huidige staat of is het beter om er maar direct mee te stoppen?

Mijn eerste impressie is niet zo goed namelijk, het kastje kost maar 99,- maar dat is ook juist het probleem.

Maar om dit topic positief te houden wil ik graag een discussie starten over Neflix.
    Deze dienst komt over een aantal maanden naar NL en ik zou daar graag een abonnement op willen nemen om mijn downloaden te beperken en de Ease of Use te vergroten, alleen gaat Apple Netflix nog wel toelaten op de Apple TV of zien jullie dat niet meer gebeuren voor Europa?

Bijdrager
    tarun

Waarom zou Apple dat niet doen? Ik verwacht over een paar maanden Netflix in Nederland en dan ook op Apple TV.

Bijdrager
    cids
    Shmoo op 25 juni 2013

Mijn eerste impressie is niet zo goed namelijk, het kastje kost maar 99,- maar dat is ook juist het probleem.

Misschien kan je ook uitleggen wat het probleem is?

Bijdrager
    cids

Zelfs al komt Netflix niet onmiddellijk op Apple TV dan kan je het op een iPad/iPhone draaien en vervolgens via AirPlay op de je Apple TV tonen…

Bijdrager
    computer space

Shop gewoon een 2009-2010 MacMini. Dan weet je zeker dat daar alles de komende jaren op draait. Een iOS device is gemiddeld na 3 jaar een brick, dat geld ook voor de ATV.
    Bovendien kun je een grotere variatie aan schermen aansturen, 24p output is mogelijk, er past een BR drive van een paar tientjes in: kortom een veel volledigere mediaspeler ervaring. En qua OS kun je van 10.6-10.9, Windows XP-Windows 8 Pro en verder, Linux, desnoods alles naast elkaar.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik verwacht juist dat er alleen maar meer kanalen (zoals Netflix) op de ATV komen, zoals nu eigenlijk ook al de trend is. Zeker straks met iTunes Radio is het een best interessant kastje, zelfs voor mensen die geen extra diensten afnemen.

Ik gebruik al jaren Netflix (en Hulu Plus) via mijn Apple TV en het ding is mijn favoriete accessoire. Het aanbod van Netflix is best groot zelfs nu ik het meeste dat ik wou zien wel gekeken heb (laaghangend fruit zeg maar) is er nog zat om te kijken. Het doet het ook altijd goed met vrienden op de bank om een leuke film uit te zoeken. Hulu Plus ben ik ook wel fan van al krijg je daar best veel irritante reclames tussendoor, het aanbod is wel weer veel actueler.

Geblokkeerd
    Bento
    Shmoo op 25 juni 2013

Wat is it voor geneuzel? Je vindt de AppleTV te goedkoop? Ik denk als jij er bij een winkel Eur 1000 voor wil betalen daar niemand moeite mee zal hebben hoor.

Bijdrager
    wannesschyvinck

Waar staat dit dat dit over een paar maanden dit in Nederland komt? (Ook in belgie dan ? Wacht hier al maanden op)
    Mijn apple tv gebtuik ik al vrij veel maar als netflix er aanwezig zal zijn zal ik het apparaat nog meer appreciëren !

Bijdrager
    Shmoo

@wannesschyvinck,

Dat was in het nieuws afgelopen week.
    De schatting is dat het minder dan 10,- p/maand gaat kosten dus daar kun je niet meer voor gaan lopen downloaden en alle frustraties die daar bij komen kijken. Eweka kost al 7,- p/maand en dan moet je nog > zoeken > downloaden-/uitpakken > reclame en affiliaties verwijderen > bestanden converteren en er dan achterkomen dat het toch niet de gewenste kwaliteit is.

http://netflix.nl/

” We komen binnenkort naar Nederland ” – dus waarschijnlijk ook naar België.

Ontopic,

Ik heb juist veel problemen met dat AirPlay gebeuren. Vannacht weer dan ben je een aflevering aan het streamen uit de Uitzendinggemist App en dan krijg je ineens een melding ” Deze aflevering kan niet worden afgespeeld ” Erg handig zonder enige foutcode erbij dat je gerichter kunt gaan zoeken naar de problemen.

Overal in het huis heb ik internet, ik kan de aflevering zelfs op mijn iOs device gewoon verder kijken , dit topic posten maar de Apple TV kan met geen mogelijkheid verbinding met iets maken. YouTube niet, Trailers niet, Software update niet en de Netwerktest (verbinding met iTunes Store) werkt ook niet.

5 maal de Apple TV uit en aanzetten wil niet helpen – 30min. later lukt het dan ineens wel weer maar voor hoelang dat is de vraag.
    Het lijkt erop dat Apple gewoon elke nacht wel even de boel offline gooit om een of andere reden. Erg leuk als je op die manier je NHL wedstrijden moet kijken en ook nog toevallig een bepaalde finale omdat Apple ons niet dezelfde instellingen geeft als Amerika.

Het is echt van de gekke dat ik wel in Europa de iOS NHL Game Center Live app kan downloaden > upgraden naar een Premium account voor 200,- p/jaar (in-app aankoop) en dan de wedstrijden moet streamen vanaf iOS naar mijn Apple TV terwijl de mensen in Amerika gewoon een menu-item in het Apple TV menu hebben zoals wij dat kennen van NBA en MBL.

En dan heb ik het nog niet over de problemen met iMacs die gewoon in slaap vallen omdat het OS + iTunes niet kan begrijpen dat je een film aan het kijken bent op je Apple TV die natuurlijk gehost is in je iTunes.
    Voor zoiets simpels moet je dan 3rd party software als Caffeine installeren om je iMac wakker te houden. Kom op zeg..

Podcasts, daar staan maar 5 waardevolle dingen is de rest is allemaal onzin, rotzooi of oude content. Zelfs bij de Podcasts hebben ze schijnbaar een filter zodat wij geen of minder Amerikaanse Podcasts te zien krijgen.

Nee tot nu toe is het niet 99,- waard. Of miss. wel 99,- waard maar voldoet het niet aan wat ik van Apple’s standaarden verwacht.
    Ik wacht het even af tot september -/oktober maar een alternatief van het niveau insteken en spelen is er schijnbaar niet.

Bijdrager
    Sc-cal

Ik heb Netflix voor een week geprobeerd en was niet erg tevreden van de dienst.
    Weinig series, niet echt up to date, soms 1 seizoen achter!

Hierna ben ik Hulu Plus eens gaan proberen en dit bevalt me een stuk beter.

Bijdrager
    caribman

Ik ben mega happy met Netflix…en uiteraard ook met mijn ATV. Voorheen had ik een HD Kabel, maar nu lekker op de bank draadloos streamen. Er komen steeds meer spellen uit om via ATV te streamen, ook een plus m.i.

Heeft iemand overigens My ESPN aan de praat gekregen? Bij mij werkt het niet…

Bijdrager
    caribman

Ik bedoel natuurlijk WATCH ESPN ipv MY ESPN

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.