12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Stutger

Netflix app crashed constant na update Apple TV 6.1

Hi allen,

Mijn Netflix app crashed na een minuut of twee nadat ik een serie start. Ik word dan weer naar het homescreen van de Apple TV geleid. Ik ben via WiFi (30 Mbit makkelijk) verbonden met mijn eigen netwerk. Zodra ik de Apple TV bekabeld aansluit doet hij het wel.

De app heeft het altijd prima gedaan via de WiFi en dat wil ik graag zo houden aangezien ik mijn Apple TV op meerdere plaatsen in huis gebruik.
    Iemand anders ook dit probleem of misschien zelfs een oplossing? Alle hulp wordt op prijs gesteld.

Bijdrager
    Shmoo

Bedoel je dan het programma dat op je Apple TV staat of de App op je iDevice en wanneer je AirPlay gebruikt?

Want het programma op de Apple TV is natuurlijk niet echt een App.

Bijdrager
    Stutger

Ik bedoel het Netflix-kanaal op de Apple TV zelf. Als ik stream via Airplay vanaf de iPad werkt het wel goed: de Apple TV is het enige device waar Netflix (draadloos) problemen op geeft.

Overigens werken alle andere kanalen op de Apple TV wél naar behoren via WiFi.

Bijdrager
    Qmagic

Omdat je aangeeft dat het bekabeld wel goed gaat, zal het probleem waarschijnlijk in de wifi zitten.
    Misschien is je wifi signaal te zwak op een bepaald moment, bijvoorbeeld door te veel storing van de buren die op hetzelfde kanaal zitten.
    En verliest Netflix de (streaming)verbinding en valt dan uit.

In de Mac App Store heb je een programma “Wifi Explorer” (https://itunes.apple.com/nl/app/wifi-explorer/id494803304?mt=12) daarmee kan je heel goed zien hoe de signalen in jouw omgeven zijn van alle wifi’s. Ook kan je zien of je eigen wifi stabiel is of wegvalt in een tijdlijn.

Bijdrager
    tinus_omt

Ik weet niet of je de ‘Windows’ oplossing al hebt geprobeerd, maar als je tegen dit probleem aanloopt helpt het bij mij in ieder geval als ik de Apple TV een keer opnieuw opstart.

Bijdrager
    Stutger

@Qmagic, ik vermoed dat dit NIET het geval is; alle andere kanalen zoals iTunes festival en Youtube streamen zonder problemen in HD. Het probleem is beperkt tot Netflix. Ik haal namelijk makkelijk 30 Mb/s en dat moet ruim voldoende zijn voor HD streaming.

@tinus_omt
    Alle huis- tuin en keukenoplossingen heb ik reeds geprobeerd:

1. Netflix uitloggen en weer inloggen op Apple TV
    2. Apple TV herstarten
    3. Apple TV herstellen en terugzetten
    4. Router herstarten
    5. Zogeheten power cycle van Apple TV en router
    6. Ander wifi kanaal proberen

Ik waardeer jullie hulp maar er zit helaas nog geen optie bij die ik niet getest heb.

Bijdrager
    Shmoo

En je hebt geen moeite gedaan om Netflix USA te bemachtigen i.p.v gewoon de NL versie?

Ik heb nog nooit iets laten crashen op mijn Apple TV van dat soort kanalen, wel komt het wel eens voor dat een video of stream gewoon niet beschikbaar meer is dan moet je gewoon het geen dat je aan het kijken was opnieuw aanzetten.

Bijdrager
    Stutger

@Shmoo als ik zeg crashen dan bedoel ik eigenlijk dat de uitzending die ik op dat moment streak er mee stopt en Netflix terugkeert naar het detailscherm van die uitzending.

Ik heb ooit de US versie van Netflix gehad via een DNS-aanpassing maar zelfs als dat nu nog zou werken (volgens mij die DNS’en aardig op) dan is het geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil namelijk gewoon gebruik kunnen maken van mijn NL Netflix account met NL ondertiteling en content.

Ik zal het nog eens proberen voor de volledigheid en dan daarna Netflix maar contacteren…

Bijdrager
    Stutger

@Shmoo ook de US-versie (via DNS-wijziging) geeft hetzelfde probleem… Ik geef het voorlopig op en als ik via wi-fi wil kijke stream ik vanaf mij iPad. Omslachtig maar it does the trick. En voorlopig zie ik geen andere oplossing.

Dank voor de suggesties allen.

Bijdrager
    Martin55

Inmiddels zitten we al enige tijd op firmware versie 6.1.1!
    Heeft de TS al de nieuwste versie geupdated en uitgeprobeerd?

Bijdrager
    Stutger

@Martin55 Daarvan was ik nog niet op de hoogte! Dat ga ik zsm proberen.

Ik heb echter sterk het vermoeden dat het toch wel met mijn haperende wi-fiverbinding te maken heeft (icm de stabiliteit van de Netflixstream). Ik heb me laatst kwaad gemaakt en in mijn routersettings zitten hannesen waarna de strem wel bleef werken. Dezelfde avond echter viel hij weer een keer of 6 binnen een uur uit…

To be continued.

Bijdrager
    Martin55

@Stutger het lijkt er dan inderdaad op dat de WiFi verbinding niet stabiel/snel genoeg is, eerst updaten naar 6.1.1 kan natuurlijk nooit kwaad.
    Apple geeft onderstaande wijzigingen aan bij versie 6.1.1:
    Stability and performance Includes general performance and stability improvements.

Als dat geen verschil maakt kan je het volgende ook bekijken:
    Merk je ook verschil bij serie’s met HD-stream of SD-stream?
    Verder heb je ook verschillende zendkanalen op je router uitgeprobeerd? En je kan vaak ook een andere bandbreedte op je router instellen.
    Hier heb ik een KPN Experia V8, deze staat standaard op 20MHz, maar ik heb hem nu ingesteld op 20/40MHz. Hiermee haal ik ca. 25% snelheidswinst.
    Ook heb ik met een Windows PC en het programma “Inssider” een vrij WiFi kanaal opgezocht en deze ingesteld op de router.
    Misschien dat voor “Inssider” een alternatief programma voor de Mac is te vinden.
    Succes!:-D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.