10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    pim939

Netfilx en Silverlight

Hallo,

Ik merk opeens dat ik niet meer zonder Silverlight Netflix kan kijken. Ik dacht dat je het niet meer nodig had met osx Yosemite, en heb het dus verwijderd. nadat ik Silverlight had verwijderd heeft het gewoon goed gewerkt om zonder Silverlight Netflix te gebruiken. Maar ik merk nu net weer dat Netflix wel weer vraagt om eerst Silverlight te installeren voordat ik Netflix kan kijken.

Is het nu zo dat je ze het hebben teruggedraaid en dat je toch weer Silverlight nodig hebt of gaat er gewoon iets fout bij mij?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Silverlight heeft niets met Yosemite te maken het is gewoon een soort Flash Player maar dan van Microsoft i.p.v Adobe.

Zwaar waardeloos van Netflix dat je dit soort tools nodig hebt om films in de browser te kijken(n)
    Dit doen ze alleen om diefstal proberen tegen te gaan.

Bijdrager
    Xcode

Dit verbaast mij, Netflix claimt namelijk zelf dat ze via HTML5 werken in Yosemite: klik.

Bijdrager
    pim939

Dat had ik idd ook gelezen. dus daarom vraag ik me af waarom het fout gaat…

Bijdrager
    hansman

In “mijn account” kun je onder “instellingen voor afspelen” aangeven dat je HTML 5 wilt gebruiken.

Bijdrager
    guide506

Op verschillende fora wordt gemeld dat html5 op Netflix alleen op Macs met Sandybridge processoren werkt. Op m’n oude MacBook werkt Netflix helaas ook niet zonder Silverlight.

Bijdrager
    pim939

Dat verklaart veel. Het werkt namelijk wel gewoon op mijn Macbook uit 2012 maar niet op mijn iMac uit 2010. Dan ga ik silverlight maar weer installeren op mijn iMac.

Bedankt!

Bijdrager
    wwgnr

Tip: kijken via Chrome levert ook html5 weergave op. Ik kijk zonder flash of silverlight op een pre-sandybridge macbook (unibody eind 2008). Het HD knopje dat op safari altijd zichtbaar was is wel weg, maar ik heb niet het idee dat het minder scherp is geworden (lees: nog steeds is het HD).

Bijdrager
    Shmoo

Sjaakie, dat komt volgens mij omdat Flash Player in Google Chrome verwerkt zit zodat jij het niet meer op je systeem hoeft te downloaden maar het gebundeld met de Google Chrome browser komt.
    Op die manier hoef jij niet continue te controleren of Flash wel up to date is maar zorgt Google daarvoor tijdens de normale browser updates.

Jij kijkt dus als het ware gewoon Netflix via Adobe Flash alleen heb je dat niet in de gaten.

Bijdrager
    wwgnr

Ok, dan vind ik het toch wel gek aangezien ik me niet kan herinneren (of online daar iets over kan vinden) dat netflix iets anders gebruikt dan silverlight. Of zit dat ook in chrome ingebouwd?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.