30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Nest WiFi – je krijgt bijna medelijden met Apple

Google Nest WiFi. 💜 🤤

Het hoeft alleen maar probleemloos te functioneren en je kunt waarschijnlijk mensen voor jaren aan je binden, met allemaal van dit soort mooie spulletjes. Verdorie zeg. Een WiFi station dat je het liefst midden op de salontafel wilt zetten ipv achter een gordijn of in de meerkast verstoppen omdat het op een of ander Star Wars ruimteschip lijkt.

Als je dit soort dingen ziet dan realiseer je je pas wat voor saai bedrijf Apple is geworden. ☹️

Bijdrager
    Jelle

Ik zou toch proberen Google zo veel mogelijk te mijden 😀

Bijdrager
    Elduderino

<p class=”cite”>Shmoo op 17 november 2019 om 21:49</p>

Google Nest WiFi. 💜 🤤

Het hoeft alleen maar probleemloos te functioneren en je kunt waarschijnlijk mensen voor jaren aan je binden, met allemaal van dit soort mooie spulletjes. Verdorie zeg. Een WiFi station dat je het liefst midden op de salontafel wilt zetten ipv achter een gordijn of in de meerkast verstoppen omdat het op een of ander Star Wars ruimteschip lijkt.

Als je dit soort dingen ziet dan realiseer je je pas wat voor saai bedrijf Apple is geworden. ☹️

Pak de HomePod, zet hem er naast en besef dan dat Apple een vooruitziende blik had.

Gelukkig zijn ze saai…..op privacy.

Bijdrager
    Shmoo

Alleen jammer dat de HomePod na twee jaar nog steeds niet in Nederland te koop is en het ook geen WiFi station is. Daar heb ik niet zoveel aan, als mijn Time Capsule vorige week is overleden. 👿

Maar willen jullie die privacy onzin bewaren voor de diarree-berichtjes op de voorpagina van OMT. Daar mag je in de comments met je al negatieve gevoelens uit je onderbuik gewoon roepen wat je wilt. Met een beetje geluk heb je aan het einde van de dag vijf vrienden erbij.

Dit is mijn topic en het gaat hier over WiFi stations + design + functionaliteit.  Zoals een Time Capsule in 2008 (gekocht) dat in die tijd ver vooruit was en zo’n station dat in 2019 stuk gaat. Das een fijne productbeleving in mijn ogen.

Bijdrager
    McPim

https://www.wired.com/review/google-nest-wifi/

6/10 van Wired, dat is niet heel veel. “Only one Ethernet port. Requires Google account to use. Network data collection is opt-out. No Wi-Fi 6 support.”

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Shmoo op 17 november 2019 om 22:43</p>
    mijn Time Capsule vorige week is overleden.

dan zoek je toch een vervanger op Marktplaats:)

Bijdrager
    Shmoo

Maar dan vervang je oude meuk met andere meuk. Dat zal wel werken maar ik koop liever iets nieuws. Iets van deze generatie.

Het is ook niet dat Apple vorig jaar gestopt is met WiFi stations maken. Time Capsules en AirPorts die ze verkochten werden al jaren niet meer onderhouden of geüpgraded. Dat maakt alles ook zo zuur.

Bijdrager
    fred44nl

mijn Time Capsule en Airports zijn allemaal wit en helemaal niet zuur.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zou eerder eens naar een ‘mesh systeem’ kijken.

Lees eens mee: Advies voor aankoop Mesh systeem

(Je kunt toch nog steeds meelezen op MF, Shmoo? 😉)

Bijdrager
    iKweethetbeter

<p class=”cite”>Shmoo op 17 november 2019 om 21:49</p>

Google Nest WiFi. 💜 🤤

Zo’n topic op een pro-Apple site starten… Je zou bijna medelijden krijgen met de topic starter!

Bijdrager
    Shmoo

Dat mag. Geen probleem.

Bijdrager
    polansky

Veel plezier om te mogen betalen voor iets waarbij je uiteindelijk zelf het product bent.
    Veel plezier met je afluisterapparatuur!

Bijdrager
    KarelWillem

Het slimme hier is bovendien dat elk WiFi-punt (The Point) tevens een smart speaker is.

Bijdrager
    RW076

Ik ben met je eens dat het erg jammer is dat Apple haar netwerk producten heeft gecanceld.
    Van de AirPort Extreme tot de Express en uiteraard de klapper de Time Capsule.

Maar feit is dat Apple links een rechts is ingehaald (al dan niet door partijen die hen goede ideeën uitbreidde).
    Voor mij een teken dat men enkel nog geld wil verdienen op producten die snel en met veel marge verkocht kunnen worden en niet meer bezig is met service en innovativiteit.

Maar om daar nou dit voorbeeld voor te gebruiken met deze fabrikant…

Uiteraard extreem gemiste kans van Apple, maar doel lijkt eerder marktaandeel ipv luisteren naar consumenten die men al heeft.
    Apple is daar overigens niet de enige in, het is allemaal China/Azië wat de klok slaat. Begrijpelijk als je naar de potentie kijkt.
    Jammer dat de mensen (lees het westen) die al lekker thuis zijn in het merk hierdoor steeds stil blijven staan, of verder moeten kijken dan het merk wat ze al jaren trouw waren.
    Maar wederom vanuit een zakelijk perspectief bekeken niet onredelijk (er zijn meer nieuwe klanten dan bestaande).

Tel daarbij op dat we in een hele rare tijd leven in het westen, en je krijgt langzaam aan een antwoord op je vraag.
    De tijd van trots zijn is voorbij, het is deugen wat de klok slaat. En vooral laten zien dat je aan de “goede” kant staat.

Marktplaats en Ebay barsten van de Time Capsules, en er zelf een maken met eventueel hogere specs is ook een optie.

Bijdrager
    KarelWillem

GoeieDag op 17 november 2019 om 23:27
    Ik zou eerder eens naar een ‘mesh systeem’ kijken. …

????

Wat dacht je precies dat het Nest WiFi systeem was dan?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>KarelWillem op 18 november 2019 om 07:39</p>
    Het slimme hier is bovendien dat elk WiFi-punt (The Point) tevens een smart speaker is.

Precies. De eerste op het plaatje is zeg maar je basis WiFi ding, en die met de gaatjes aan de onderkant zijn Points die je kunt koppelen om je WiFi te extenden + speaker erin. Dat laatste is voor mij persoonlijk niet interessant want ik gebruik ook geen Siri of iets anders. Ik vind spraaksystemen gewoon niet mijn ding. Dat heeft niets met privacy of afluisteren te maken maar het voelt gewoon onnatuurlijk om tegen hardware te praten.

Geen idee waarom ik dit filmpje gemist had op YouTube maar deze gast van The Verge heb ik sowieso wel hoog zitten als het om beoordelen van producten gaat. Ik krijg altijd wel de indruk dat hij extreem oprecht is en ook gewoon zegt als iets waardeloos is.

*Nogmaals, ik begrijp hoe slim jullie allemaal zijn als het om privacy of veroordelen van andere/bepaalde bedrijven gaat. Je hoeft mij niet te overtuigen ik lees al jullie reacties over deze bedrijven op de voorpagina gewoon.

Bijdrager
    polansky

Een ‘mesh’ systeem is niet zaligmakend.
    Het beste werkt nog altijd een centrale router met meerdere AP’s.

Een bedraad systeem zorgt voor minder storing, meer snelheid en is bedrijfszekerder.
    Bij een AP is alleen het allerlaatste stukje draadloos.

Bijdrager
    polansky

Overigens oprecht veel plezier met je systeem waarbij werkelijk iedere bit, byte en gesprek naar de servers van Google worden gestuurd om daar te worden geanalyseerd op je surfgedrag. Je kunt er niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden, als je beseft wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

Netflix tip: Weisensee en/of ‘Das leben der Anderen’.

Bijdrager
    McPim

polansky op 18 november 2019 om 13:48
    Een ‘mesh’ systeem is niet zaligmakend.
    Het beste werkt nog altijd een centrale router met meerdere AP’s.

Een bedraad systeem zorgt voor minder storing, meer snelheid en is bedrijfszekerder.

Mee eens. Als het enigszins kan altijd bedrade AP’s installeren. Een Mesh systeem moet altijd onderling heen-en-weer communiceren tussen de verschillende WiFi punten over dezelfde draadloze verbinding en dat kost bandbreedte of snelheid voor de gebruikers. Al worden ze steeds beter, die Mesh systemen en soms is het gewoon praktischer.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Een Mesh systeem moet altijd onderling heen-en-weer communiceren tussen de verschillende WiFi punten over dezelfde draadloze verbinding en dat kost bandbreedte of snelheid voor de gebruikers.

Bij de goedkopere (de meeste) mesh systemen gaat de communicatie tussen de nodes over dezelfde verbinding. Betere systemen hebben een aparte radio, ofwel een “dedicated backhaul” voor de draadloze verbinding onderling. Sommige hebben ook nog ethernetaansluitingen voor de onderlinge communicatie. Valt het gemak van draadloos wel weer een beetje weg, wat je waarschijnlijk niet wilt. Zeker niet als je van die schattige mat-pastelkleurige pillendozen op je salontafeltje wilt.

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 18 november 2019 om 23:48</p>
    Bij de goedkopere (de meeste) mesh systemen gaat de communicatie tussen de nodes over dezelfde verbinding. Betere systemen hebben een aparte radio, ofwel een “dedicated backhaul” voor de draadloze verbinding onderling.

Deze Nest ‘Mesh’ points zijn dual band, en waarbij er dus géén aparte verbinding is waarmee de router en de mesh punten met elkaar communiceren. Dat betekent dat er bij deze Nest dingen altijd een opstopping ontstaat in de data doorvoer. Bij een grote data-overdracht staat het ding dus continu in de file om alles op en neer te sturen. Het is een typisch consumenten dingetje die niet erg bijzonder is in zijn specificaties.

Hij ziet er leuk uit. Daar kunnen anderen nog wel wat van leren en daarmee is eigenlijk alles wel gezegd.

Ergerlijk is dat deze Nest dingen alle data via de servers van Google laten lopen alvorens hun weg te vervolgen. Je kunt er dus direct vanuit gaan dat ieder datapakketje dat wordt verstuurd en ontvangen ook door Google wordt bekeken en geïnterpreteerd.
    Het feit dat er ook nog eens een microfoon in dat ding aanwezig is, maakt het er niet veiliger op.

Bij ons thuis in ieder geval geen Google spy devices.
    Maar goed dat zijn keuzes die ieder voor zichzelf moet maken.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door polansky.
    Bijdrager
    KarelWillem

polansky op 19 november 2019 om 08:29

EagerB0bNerd op 18 november 2019 om 23:48
    Bij de goedkopere (de meeste) mesh systemen gaat de communicatie tussen de nodes over dezelfde verbinding…. …

Deze Nest ‘Mesh’ points zijn dual band … …Het is een typisch consumenten dingetje die niet erg bijzonder is in zijn specificaties.

Uiteraard. Daar zijn de meeste mesh-systemen dan ook voor bedoeld. Zonder ingewikkeld gedoe, of het trekken van veel kabels, betrouwbaar WiFi in alle hoeken van je huis.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Koezel

“Als je dit soort dingen ziet dan realiseer je je pas wat voor saai bedrijf Apple is geworden”

Rare redenatie. Ik zou die dingen niet eens in huis willen hebben en al helemaal niet op de salontafel..

Bijdrager
    KarelWillem

Saai of mooi zijn subjectieve omschrijvingen.

Dat maakt de redenatie echter niet persé raar.

Bijdrager
    sedikit

@iKweethetbeter:

Zo’n topic op een pro-Apple site starten… Je zou bijna medelijden krijgen met de topic starter!”

Maar broeder, in de kerk mag iemand toch wel potjandorie roepen?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    KarelWillem

Het is ook niet dat een concurrerend product wordt aangeprezen of zo.

Apple verkoopt niets op dit gebied. Dus letterlijk iedereen die een router of AP nodig heeft zal sowieso op zoek moeten naar een product zonder Apple logo. Of daar nu Google, Asus of TP-Link op staat…

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>McPim op 18 november 2019 om 17:14</p>
    Een Mesh systeem moet altijd onderling heen-en-weer communiceren tussen de verschillende WiFi punten over dezelfde draadloze verbinding en dat kost bandbreedte of snelheid voor de gebruikers.

als je ze bedraad aansluit, houden ze elkaar dan nog steeds draadloos in de gaten ??

of gaat dan zowel data als systeem-info via utp ??

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou die dingen niet eens in huis willen hebben en al helemaal niet op de salontafel..

Dat zegt denk ik meer over jou als persoon en de manier waarop jij denkt, relativeert , dan over het product zelf.

Stel dit product zou in spacegrijs, zilver en goud verkrijgbaar zijn met een logootje van Apple erop dan had je er nu waarschijnlijk al minstens twee in huis staan. Kortom, je staat wel open voor dit type producten alleen omdat Apple ze niet maakt, koop je ze niet. Zit je dan niet gewoon jezelf in de weg?

En Polansky ga eens naar de huisarts en vraag of je een verwijzing kunt krijgen naar een psycholoog of zoiets. Het is echt niet gezond hoe jij in het leven staat en de manier waarop je die onderbuikgevoelens altijd als waarheid denkt te moeten verkopen.

Ik zal even op Dikkie Dik niveau proberen uit te leggen wat de bedoeling is, hoe (familie)mensen normaal te werk gaan als ze zich willen verdiepen in een nieuw product of vergelijken met andere producten in dezelfde categorie.

Click!

Meestal is er een menu -gedeelte met belangrijke pagina’s waar je meer informatie kunt vinden omtrent het product en hoe het werkt. Privacy is daar tegenwoordig ook altijd een onderdeel van.

Dit zijn de regeltjes die bij dit soort producten horen. Niet verstopt, niet klein gemaakt met allerlei verborgen items erin verwerk in advocatentaal, nee gewoon netjes in begrijpelijke taal opgeschreven zodat iedereen weet wat de bedoeling is. Wat je kunt verwachten en waar je op moet letten als je dit soort technieken in huis haalt.

Bovenstaande voorwaarden zijn echt niet zoveel verschillend, of negatief in jouw voordeel dan die van Apple of wat Apple zou doen mochten ze vergelijkbare producten maken.

Het is gewoon van gekke hoeveel complete onzin [ keiharde leugens – gebaseerd om pure lui & domheid ] je op OMT kunt roepen, zolang het maar gekoppeld is aan andere bedrijven dan Apple.

Bijdrager
    McPim

@fred44nl: Zie hier, dat is vrij helder. Wat EagerB0bNerd ook zegt dus. In het laatste geval (ethernet backhaul) is de term ‘Mesh’ een beetje onzinnig. Dan is er weinig verschil met ‘gewone’ losse bedrade WiFi acces points van, ik noem maar wat, Unifi. Daarmee hop je ook onmerkbaar van het ene naar het andere punt.

@Shmoo: Als je het niet met iemand eens bent hoef je ‘m niet meteen naar een psycholoog te verwijzen, voor leugenaar uit maken en lui en dom te noemen. Relax man.

Bijdrager
    GoeieDag

En ik denk dat de frase “we zeggen toe” juist weer heel bewust is gekozen, door de juridische afdeling van Google. In plaats van bv ‘we zullen’. Want het kan haarkloverij lijken en onbelangrijk verschil zijn, maar als het op rechtszaken e.d. aankomt, gaat het juist om dit soort haarkloverij.

Want ik denk dat ze bij Google heel wat slimmer zijn dan Shmoo. Maar je bent niet dom, lui, of een leugenaar, hoor. 😁

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.